اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور طرح سند توسعه اشتغال استان کرمانشاه:

برای رشد تولید ناخالص داخلی میزان اعتبارات باید 3 برابر شود

خبرگزاری فارس: مشاور طرح سند توسعه اشتغال استان کرمانشاه گفت: برای رشد تولید ناخالص داخلی میزان اعتبارات باید 2.5 تا 3 برابر شود.

برای رشد تولید ناخالص داخلی میزان اعتبارات باید 3 برابر شود

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، اسد طایی ظهر امروز در هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: در طرح تدوینی سند توسعه اشتغال استان پیش‌بینی شده است تا 100 هزار نفر جمعیت شاغل شوند.

طایی با بیان اینکه این طرح 2 سال طول می‌کشد که تکمیل شود، تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال 100 هزار نفری در برنامه 5 ساله آینده استان، نیازمند تحول اساسی در جامعه هستیم.

وی افزود: در این برنامه آمده است که سالانه 11 هزار نیرو به بازار عرضه می‌شود که نیاز استان برای ایجاد فرصت شغلی 20 هزار فرصت شغلی است.

این مهندس مشاور با اشاره به متغیرهای اساسی این طرح، خاطرنشان کرد: جمعیت 2 میلیونی استان، عرضه نیروی کار، تولید ناخالص استان، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری و تقاضای نیروی کار از متغیرهای طرح سند چشم‌انداز استان است.

این استاد دانشگاه گفت: برای ایجاد 100 هزار شغل باید 9.5 درصد رشد تولید ناخالص داخلی استان باشد.

طایی ادامه داد: محصولات طرح در 7 بخش خلاصه می‌شود که جمعیت و بازار کار، تحلیل اقتصاد کلان استان، سنجش محیط کسب و کار، بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری، تهیه اسناد دستگاهی توسعه اشتغال و سرمایه، تهیه سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری و دفترچه راهنمای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها را شامل می‌شود.

وی جمعیت شاغل استان را در سال 89، 500 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این سال 6 هزار شغل در استان به‌وجود آمده است که طبق این سند باید تا سال 94 تعداد فرصت‌های شغلی در استان به 20 هزار نفر برسد.

طایی گفت: برای رسیدن به چنین رشدی باید نرخ رشد تولید ناخالص استان 2 رقمی شود که برای این کار سالانه نیاز به 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.

وی مجموع اعتبارات ملی، استانی، تسهیلات بانکی و... را در سال‌های 84 تا 86، ده هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای رشد تولید ناخالص داخلی میزان اعتبارات باید 2.5 تا 3 برابر آن شود.

مشاور طرح سند توسعه اشتغال استان کرمانشاه اظهار کرد: یکی دیگر از زمینه‌های رشد 2 رقمی تولید، ایجاد فرصت شغلی در استان است که در این راستا با ایجاد 520 طرح اشغال‌زایی با سرمایه‌گذاری بیش از 84 میلیارد تومان، می‌توان به این رقم دست یافت.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به اشتغال 100 هزار نفری باید در مدیریت استان، بهبود نیروی انسانی و رویکرد و نگرش نیروی کار تحول و تغییر ایجاد شود تا به رقم نرخ رشد سالانه 5.6 درصد دست پیدا کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: هیچ تحولی در جامعه رخ نخواهد داد مگر اینکه در نهادهایی چون آموزش و پرورش، فنی‌و‌حرفه‌ای و آموزش‌عالی، سیاست آموزشی متحول شود.

گفتنی است، شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان برای مصوب کردن طرح سند توسعه اشتغال استان کرمانشاه 15 روز فرصت خواستند. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول