اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دیوان محاسبات:

تولید ناخالص ملی باید بیش از کشورها مطرح شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دیوان محاسبات گفت: تولید ناخالص ملی باید بیش از کشورها مطرح شود.

تولید ناخالص ملی باید بیش از کشورها مطرح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در همایش ارتقای سلامت اداری اظهار داشت: سیستم اداری ما مجموعه عناصری است که در خدمت کشور و اهداف کشور است.

وی ادامه داد: ما به عنوان نظام مقدس جمهوری اسلامی یک سلسله اهدافی داریم که آن اهداف را با عناصر و مولفه‌هایی از جمله نظام اداری باید محقق کنیم.

این مسئول اضافه کرد: اگر یک هدف کلان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در بعد حکومتی در نظر بگیریم، مهم‌ترین هدفی که باید به آن توجه داشت موضوع توسعه ملی است.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: ما توسعه ملی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی یک هدف بزرگ می‌دانیم، مقام معظم رهبری نیز تحت عنوان عدالت و پیشرفت دهه آینده را معرفی فرمودند.

رئیس سازمان دیوان محاسبات گفت: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی توسعه‌ای را می‌خواهیم که هم پیشرفت داشته باشد و هم عدالت.

وی ادامه داد: بنابراین باید بدانیم که ضرورت توسعه در چیست، نقش نظام اداری در توسعه چیست، سلامت نظام اداری در درون توسعه چه تعریفی دارد و ما چگونه باید این سلامت را ارتقا دهیم.

این مسئول اضافه کرد: ضرورت بحث توسعه برای ما از چند منظر قابل توجه است، یک منظر اعتقادی و یک منظر انقلابی و ملی است.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: از نظر اعتقادی باید توسعه یابیم به این دلیل که ما ادعایی در دنیا مطرح کردیم و پای آن ادعا ایستاده‌ایم و تاکنون 33 سال از این موضوع می‌گذرد و باید این ادعا را ثابت کنیم.

رئیس سازمان دیوان محاسبات گفت: ما ادعا کردیم که نظام جمهوری اسلامی می‌تواند یک الگوی حکومتی در دنیا باشد و این ادعای ماست و ادعا کردیم این الگوی حکومتی هم دنیا و هم آخرت مردم را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: اثبات این ادعا در منظر بیرونی آن از دو طریق امکان‌پذیر است، یکی بحث نظری و کلامی و تئوریک آن است و یکی بحث اجرایی، عملیاتی و عینی آن است.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون هیچکس مدعی بحث نظری و تئوریک در خصوص انقلاب اسلامی نبوده است و کسی نیامده که بگوید حالا فلسفه حکومت شما چیست.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: همه معتقد هستند که اندیشه‌های اسلام قوی‌تر و مبانی آن مستحکم‌تر از اندیشه‌های لیبرالی و... است. همچنین آنان اندیشه و فلسفه کارشان بر مبنای مادی است و این افکار مرتب در حال تغییر است، اما اسلام زاده فکر بشر نیست منشأ اسلام خداوند متعال و وحدانیت است و اصول آن اصول ثابت است و حوزه آن حوزه دنیا و آخرت است. 

این مسئول اضافه کرد: اما حوزه بعدی باید به آن توجه شود حوزه عملیاتی، عینی و الگوهای زندگی است، آنها همیشه ما را دعوت به مبارزه و مجادله کرده‌اند.

وی ابراز داشت: آنان در شرایط فعلی از بعد تکنولوژی از ما جلوتر هستند و هم از نظر تمدن مادی و تولید ناخالص ملی از ما جلوتر هستند.

رئیس سازمان دیوان محاسبات متذکر شد: آمریکا مدعی است که 15 هزار میلیارد دلار تولید ناخالص ملی دارد در مقابل تولید ناخالص ملی ما 600 میلیارد دلار است.

رحمانی‌فضلی در پایان اذعان داشت: آنها وقتی دعوت به مبارزه در این صحنه می‌کنند و ما مدعی الگوی حکومتی هستیم باید پاسخگو باشیم، یعنی باید اثبات ادعا کنیم که ما می‌توانیم.

انتهای پیام/ن۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول