اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌‌رضوی

سهم خراسان‌رضوی در تولید ناخالص داخلی کشور 9 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی 9 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی کشور را تامین می‌کند.

سهم خراسان‌رضوی در تولید ناخالص داخلی کشور 9 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی سلیمانی در حاشیه بازدید رسانه‌های گروهی از واحدهای صنعتی منتخب که در محل شهرک صنعتی کاویان برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی 9 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی کشور را تامین می‌کند و سهم مربوط به صنعت در این استان بیش از 25 درصد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی در ادامه افزود: براساس آماری که در اواخر سال 90 ارائه شد استان خراسان‌رضوی در حوزه صادرات نسبت به دو سال گذشته 35 درصد افزایش را شاهد بوده است.

سلیمانی به بازارهای هدف صادرات استان اشاره کرد و افزود: آسیای میانه، افغانستان و عراق از جمله کشورهایی هستند که ما با آنها در زمینه صادرات قراردادهایی داریم.

وی افزود: سهم صنعت در حوزه تولید در حال افزایش است اما ارزیابی از بهبود شرایط را در پایان سال جاری انجام می‌دهیم.

سلیمانی با بیان اینکه در شهرک کاویان نیز بیش از 5 هزار و 500 نفر اشتغال دارند، بیان داشت: در کل شهرک‌های صنعتی استان 55 هزار نفر به طور مستقیم در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در پیش‌نویس‌های آخرین سفر هیئت دولت به استان مصوبات خوبی در حوزه تولید و صنعت صورت گرفت و بسیاری از محدودیت‌ها رفع شد اما مصوباتی نیز داریم که در بعضی موارد ابلاغ نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با اشاره به اینکه هر ساله به طور معمول 500 واحد صنعتی تولیدی در استان به بهره‌برداری می‌رسد، بیان داشت: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری این تعداد به 600 واحد افزایش یابد.

وی افزود: در حوزه واحدهای تولیدی سهم بسیار زیادی برای مدیریت خلاقیت، تغییر و توسعه روش‌ها در نظر داریم.

سلیمانی با اشاره به اینکه در بسیاری از بخش‌های تولیدی، خالی بودن ظرفیت‌ها نقص محسوب می‌شود اما در واحد شهرک‌های صنعتی این مسئله یک حسن به حساب می‌آید، بیان داشت: در حال حاضر در داخل شهرک‌های صنعتی یک ‌هزار و 850 واحد فعال وجود دارد و واحدهای غیر فعالی که تعطیل باشد دیده نمی‌شود.

وی درباره تحریم‌های اقتصادی و تاثیر آن روی کار شهرک‌ها، اظهار کرد: تحریم‌ها از نظر ما هم فرصت است هم تهدید، زیرا در شهرک‌های صنعتی و در بعضی موارد تحریم‌ها تاثیر عکس گذاشته است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 200 واحد تولیدی افزایش پیدا کرد که در این زمینه نیز طراز مثبت داشتیم.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول