اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد:

سهم 102 هزار میلیارد ریال آذربایجان شرقی از تولید ناخالص ملی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی سهم استان را از تولید ناخالص داخلی ایران، 102 هزار میلیارد ریال و معادل 5.3 درصد کشور اعلام کرد.

سهم 102 هزار میلیارد ریال آذربایجان شرقی از تولید ناخالص ملی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ‌احمدعلیرضا بیگی در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های افتصادی آذربایجان شرقی در پکن با تبیین قابلیت‌های استان در بخش‌های مختلف اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی تاثیرگذارترین استان منطقه شمال‌غرب کشور و از قطب‌های مهم کشاورزی و صنعتی ایران است.
وی سهم استان را از تولید ناخالص داخلی ایران، 102 هزار میلیارد ریال و معادل 3.5 درصد کشور اعلام کرد و از سرمایه‌گذاران و تجار و بازرگانان چینی خواست از تسهیلات و قابلیت‌های متعدد سرمایه‌گذاری در این استان استفاده کنند.
بیگی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی جاده ابریشم در استان در سال آینده گفت: کشور چین به عنوان نقطه آغاز این جاده و آذربایجان شرقی به عنوان بخش مهم دیگری از این مسیر تاریخی و تجاری می‌توانند احیاگر روابط تجاری پررونق فیمابین کشورهای جاده ابریشم باشند و ما از سرمایه‌گذاران چینی ضمن دعوت برای حضور در این همایش می‌خواهیم برای توسعه مبادلات تجاری در این مسیر تاریخی کمک کنند.
استاندار درا دامه سخنان خود با ارائه آمار و اطلاعات اجمالی از استان به معرفی استان در حوزه‌های مختلف پرداخت.
در ادامه این همایش، گروه‌های کاری اعزامی از استان با ارائه 73 طرح قابل سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری، زیربنایی، صنعت و معدن، منطقه آزاد ارس، خدمات شهری و خدمات بازرگانی به ارزش 17.7 میلیارد دلار؛ در میزهای مختلف با طرف‌های چینی به صورت رو در رو به گفتگو و رایزنی پرداختند.
بیش از 150 تاجر، بازرگان و سرمایه‌گذار چینی و همچنین فعالان اقتصادی ایرانی مقیم این کشور در این همایش جهت آشنایی با قابلیت‌های تجاری و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی حضور پیدا کرده بودند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول