اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی:

10 درصد ارزش افزوده تولید ناخالص در بخش حمل‌ونقل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: بخش حمل و نقل 10 درصد ارزش افزوده تولید ناخالص کشور را دارد.

10 درصد ارزش افزوده تولید ناخالص در بخش حمل‌ونقل است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حسینی ظهر امروز در آیین گرامیداشت و تقدیر از دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه اولویت آن در بخش ریلی است، اظهار داشت: بیش از 65 درصد حمل و نقل کشورهای اروپایی از طریق جاده است که برای توسعه و پیشرفت استان باید صنعت ریلی و حمل و نقل به ویژه راه آهن مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه یک سال از آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور گذشته است، تصریح کرد: بخش حمل و نقل جاده‌ای در موضوع هدفمندی یارانه‌ها آغازگر بوده که از تمامی فعالان این بخش که این نهاد را در راستای هرچه بهتر اجرا شدن هدفمندی یارانه‌ها کمک کرده‌اند تشکر می‌کنیم.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: صنعت حمل و نقل استان با 5 هزار و 200 دستگاه وسیله نقلیه جاده‌ای و 9 هزار راننده فعال در بخش برون شهری و درون شهری آمادگی اجرای عوامل بعدی قانون هدفمندی یارانه‌ها را دارد.
حسینی با اشاره به تسهیلات ویژه در بخش حمل و نقل افزود: حدود 80 درصد قیمت ناوگان باری که بالای 35 سال عمر دارند حداکثر 80  تا 70 میلیون تومان با بهره هفت ساله و سود 14 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه حمل و نقل حداقل 10 درصد ارزش افزوده تولید ناخالص کشور را داراست، تصریح کرد: بخش حمل و نقل جاده‌ای از این میزان 90 درصد سهم را به خود اختصاص می‌دهد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در بحث تلفات جاده‌ای رتبه نخست کشور را کسب کرده است، ادامه داد: این امر حاصل تلاش دسته جمعی مسؤلان و دستگاه‌های مرتبط با این امر است که کاهش خوبی را در تلفات جاده‌ای داشته است.
حسینی با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ رانندگی و مقوله آموزش آن را نباید ندیده بگیریم، گفت: در بخش حمل و نقل جاده‌ای و آموزش به رانندگان حرفه‌ای در بخش مسافرین سه برابر سال گذشته آموزش و در بخش باری 1.5 برابر آموزش داشتیم.
وی با بیان اینکه در بحث ترانزیت از موقعیت خود استفاده نکرده‌ایم، گفت: بنابراین باید در این راستا گمرک ایران را موظف کنیم تا مجوز گمرک ماهیرود را بدهد تا بتوانیم بخش ترانزیت استان را توسعه دهیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول