اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه انجام می‎شود؛

برابری تولید ناخالص داخلی گلستان با میانگین کشوری

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: سرانه تولید ناخالص داخلی یکی از مهمترین و اساسی‎ترین شاخصه‌های اقتصاد است که بنا داریم تا پایان برنامه پنجم توسعه، تولید ناخالص داخلی گلستان با میانگین کشوری برابر شود.

برابری تولید ناخالص داخلی گلستان با میانگین کشوری
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: سرانه تولید ناخالص داخلی کشور در سال 1379 برای هر شهروند 980 هزار تومان بوده که این میزان در گلستان 600 هزار تومان، ارزیابی شده است.
وی تصریح کرد: در سال 1387 سرانه تولید ناخالص داخلی کشور از 980 هزار تومان برای هر شهروند به 5 میلیون تومان رسیده و این میزان در استان گلستان از 600 هزار تومان به 2 میلیون و 700 هزار تومان برآورد شده است.
استاندار گلستان افزود: بهره‎مندی هر گلستانی از میزان تولید ناخالص داخلی در سال 1379 در مقایسه‎ای که از کشور و استان گرفته شد 61 درصد عنوان شد ولی در سال 1387 این میزان به 54 درصد رسیده است.
قناعت با اشاره به اینکه هدف‎گذاری اصلی اقتصادی استان باید در برآورد تولید ناخالص داخلی تا پایان برنامه پنجم توسعه صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: برابری سرانه استان با کشور در تولید ناخالص داخلی تا سال 1394 با روند فعلی و در صورت تورم رکوردی حدود 7 میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود در حالی‎که به منظور برابری سرانه، این عدد باید به 14 میلیون و 700 هزار تومان برسد.
وی یادآور شد: تولید ناخالص داخلی با روند فعلی در استان تا سال 1394 به 13 هزار میلیارد تومان می‌رسد که به منظور تحقق و برابری سرانه با میانگین کشوری این میزان باید به 26 هزار میلیارد تومان افزایش یابد که تحقق این مهم، مستلزم برنامه‎های جدید است.
استاندار گلستان گفت: برای رسیدن به هدف برابری تولید ناخالص داخلی استان به میانگین کشوری، باید متمرکز به بخش‎های کشاورزی، ماهیگیری، صنعت و معدن و به‎ویژه بخش گردشگری شویم.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول