اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر علمی طرح تهیه سند توسعه اشتغال چهارمحال و بختیاری خبر داد:

رشد 1.8 برابری تولید ناخالص داخلی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر علمی طرح تهیه سند توسعه اشتغال چهارمحال و بختیاری گفت: تولید ناخالص داخلی این استان در فاصله سال‌های 79 تا 86 افزون بر 1.8 برابر رشد داشته است.

رشد 1.8 برابری تولید ناخالص داخلی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، جهانمیر پیش‌بین ‌امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان، اظهار کرد: تولید ناخالص داخلی این استان به قیمت ثابت سال 86 از 10 هزار و 531 میلیارد ریال در سال 79 به 17 هزار و 979 میلیارد ریال در سال 86 افزایش یافته است.
وی افزود: بررسی روند تحول تولید ناخالص داخلی استان بیانگر آن است که به جز کاهش 13 میلیارد ریالی در سال 83 در تداوم سال‌های مورد بررسی نسبت به دوره‌های مشابه گذشته افزایش داشته است.
پیش‌بین با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری سهم 0.6 درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور را دارد، گفت: در این زمینه چهارمحال و بختیاری در میان استان‌های کشور در جایگاه 29 قرار دارد که با توجه به پتانسیل‌های موجود در این استان چندان قابل ملاحظه نیست.
استاد اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: میزان مشارکت این استان در تولید ناخالص داخلی در مقاطع مختلف دارای نوسانات بسیار است، بطوریکه کمترین میزان مشارکت این استان در تولید ناخالص کشور در سال 83 بوده و بیشترین میزان مشارکت آن در سال 86 گزارش شده است.
وی از روند صعودی ارزش افزوده این استان خبر داد و گفت: مجموع افزوده استان چهارمحال و بختیاری در دوره 79 تا 86 بر اساس قیمت بازار دارای روند صعودی بوده و از 3 هزار و 829 میلیارد ریال در سال 79 به 17 هزار و 873.9 میلیارد ریال رسیده است.
پیش‌بین خاطرنشان کرد: نرخ رشد میانگین ارزش افزوده سالانه در طول دوره 79 تا 86 در کشور 7.9 بوده و این رقم در چهارمحال و بختیاری به هفت درصد کاهش یافته است.
وی افزود: در سال 80 در حالیکه در سطح کشور نرخ رشد ارزش افزوده 0.2 درصد بوده استان چهارمحال و بختیاری نرخ رشد 9.2 درصدی را تجربه کرده است.
پیش‎بین با مقایسه میزان ارزش افزوده این استان با دیگر استان‌های کشور در این دوره زمانی، گفت: این استان در طول سال‌های 82 و 83 وضعیت بدتری داشته و همواره نرخ رشد ارزش افزوده این استان نسبت به سطح کشور پایین‌تر بوده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول