اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری زنجان:

سهم زنجان از تولید ناخالص ملی کشور 1.05 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری زنجان با اشاره به آمار تولید ناخالص ملی کشور در سال 88 گفت: در این برهه زمانی تولید ناخالص ملی استان زنجان 1.05 درصد است.

سهم زنجان از تولید ناخالص ملی کشور 1.05 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین امید مقدم ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 1.32 درصد از جمعیت کشور در استان زنجان ساکن هستند.

وی در ادامه با اشاره به کاربرد حساب‌های منطقه‌ای در کشور افزود: دسترسی به کمیت‌های اقتصادی، شناخت ساختار اقتصادی استان و فراهم شدن زمینه مناسب برای برنامه‌ریزی منطقه‌ای از جمله مسائلی است که در حسابداری منطقه‌ای مورد نظر است.

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری زنجان در ادامه با اشاره به سهم تولید ناخالص ملی در کشور اضافه کرد: در زمینه تولید ناخالص ملی استان‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم تولید ناخالص ملی برخی از استان‌ها بیشتر از سهم جمعیتی آنها است، ادامه داد: در مقابل استان‌هایی نیز وجود دارند که سهم تولید ناخالص ملی آنها کمتر از سهم جمعیتی آنها است.

امید مقدم گفت: در حال حاضر چند استان مرکزی کشور سرانه تولید ناخالص ملی بیشتر از سهم جمعیتی دارند.

وی همچنین با اشاره به سرانه تولید ناخالص ملی استان تهران افزود: با توجه به جمعیتی که در این استان وجود دارد، در حال حاضر سرانه تولید ناخالص داخلی در این استان 34 درصد است.

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری زنجان در ادامه با اشاره به سهم استان زنجان در بخش تولید ناخالص ملی اضافه کرد: از سال 84 تا سال 88 تولید ناخالص ملی در استان 107 درصد رشد داشت.

وی افزود: 64 درصد از افزایش تولید ناخالص ملی استان زنجان مربوط به سال‌های 87 و 88 است.

امید مقدم در ادامه با اشاره به برخی از آمارهای استانی و کشوری در بخش تولید ناخالص ملی افزود: در سال 88 استان زنجان در بخش فعالیت حمل و نقل لوله‌ای با 4.24 درصد در رتبه هفتم کشور قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فعالیت منسوجات نیز استان زنجان دارای رتبه هشتم کشوری در سال 88 بود، ادامه داد: در همین برهه زمانی در زمینه ماشین‌آلات استان زنجان در رتبه دوم کشوری قرار داشت.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول