اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر بلاروس در تهران خبر داد

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری بلاروس در ایران/ تولید مشترک تراکتور ایرانی و بلاروسی

خبرگزاری فارس: سفیر بلاروس در تهران خواستار تولید مشترک تراکتور توسط تراکتورسازی ایران و کارخانه تراکتور بلاروس شد و خبر داد: دولت بلاروس طرح‌هایی به ارزش 2 میلیارد دلار در خاک ایران دارد.

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری بلاروس در ایران/ تولید مشترک تراکتور ایرانی و بلاروسی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ویکتور ریباک که به همراه هیئت بلاروسی در اجلاس جاده ابریشم به تبریز سفر کرده است، شب گذشته در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی در کاخ استانداری در تبریز از تمایل کشور بلاروس برای گسترش روابط خود با ایران خبر داد و در این زمینه خواستار گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور شد.

وی همچنین خواستار تولید مشترک تراکتور توسط دو کارخانه تراکتورسازی ایران و کارخانه تراکتور بلاروسی شد و افزود: تراکتورسازی تبریز نه به‌عنوان یک حریف و رقیب، بلکه به‌عنوان یک شریک خوب می‌تواند در افزایش توان تراکتورسازان این کشور موثر باشد.

ریباک با اشاره به اینکه در اوایل آغاز مراودات بین دو کشور حجم مبادلات آنها به یک میلیون دلار می‌رسید، گفت: اکنون با حمایت‌هایی که از فعالان اقتصادی دو کشور صورت می‌گیرد حجم مبادلات به 100 میلیون دلار افزایش یافته است.

ویکتور ریباک از شرکت صنعت سهند خودروی آذربایجان به‌عنوان نخستین شرکت سرمایه‌گذاری ایرانی در بلاروس یاد و تصریح کرد: دولت در بلاروس فقط نقش حمایتی و تسهیل روند سرمایه‌گذاری را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت برخوردار است و بلاروس از هر نظر آماده همکاری با سرمایه‌گذاران این استان و ایران است، گفت: سفارت بلاروس در تهران آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و در اختیار گذاشتن تجارب لازم برای سرمایه‌گذاری در این کشور است.

آمادگی آذربایجان‌شرقی برای گسترش روابط با بلاروس

احمد علیرضابیگی در این دیدار زمینه‌های همکاری ایران و بلاروس را خوب و مساعد توصیف کرد و از آمادگی مجموعه‌های تولیدی و صنعتی و فعالان اقتصادی استان برای گسترش روابط خبر داد.

وی با اشاره به انگیزه بالای دو طرف برای توسعه روابط خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفرها آغاز خوبی را برای افزایش همکاری‌های آذربایجان‌شرقی با بلاروس رقم بزند و زمینه را برای توسعه روابط و افزایش رفت و آمدها فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به قابلیت‌های اقتصادی و موقعیت استراتژیک و جغرافیای ممتاز آذربایجان‌شرقی گفت:‌ سهم قابل توجهی از حجم مراودات بین‌المللی ایران به آذربایجان‌شرقی تعلق دارد و آذربایجان‌شرقی به سبب نقش استراتژیک آن با توجه به همسایگی با کشورهای حوزه قفقاز و وجود منطقه آزاد به‌عنوان فرصتی برای انجام صادرات مجدد و جایگاه بالای استان در حوزه صنعت، کشاورزی و دانشگاه جذابیت لازم برای همکاری‌های مشترک با بلاروس را دارد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول