اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب:

4500 واحد صنفی در 211 رسته در سراب فعالیت دارد

خبرگزاری فارس: مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، تعداد واحدهای صنفی شهرستان سراب را 4 هزار و 500 واحد با 211 رسته صنفی عنوان کرد.

4500 واحد صنفی در 211 رسته در سراب فعالیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، علی رفیقی بعدازظهر امروز در همایش بزرگ اصناف شهرستان سراب افزود: شهرستان سراب از لحاظ تعداد واحد صنفی رتبه هفتم استانی را داراست ضمن آنکه 66 درصد از واحدهای صنفی شهرستان سراب مجهز به کارت‌خوان هستند.

وی، بازار را سنگر سنتی اسلام عنوان کرد و گفت: معروف است که بازار سنگر سنتی اسلام است و روحانیت با اتحاد بازاریان در طول تاریخ و به‌خصوص در تاریخ 200 ساله معاصر ایران بیشترین نقش را در تاریخ تحولات ایران داشته‌اند.

رفیقی افزود: بازاریان با اتحاد با یکدیگر و همدلی با روحانیت در جنبش تنباکو ، انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی‌همتایی داشته‌اند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب افزود: از دیگر علل اهمیت بازار می‌توان به استقلال شغلی آنان اشاره کرد چراکه بازاریان تأمین‌کننده نیاز ضروری مردم هستند و هر چند تصمیمات اقتصادی و سیاسی دولت‌ها بر بازار تأثیر منفی داشته باشد و حکومت‌ها به طرق مختلف از قدرت بازار بکاهند. 

رفیقی، به نقش اصناف در ملی شدن صنعت نفت اشاره کرده و گفت: بازاریان یکی از تأثیرگذارترین و بزرگ‌ترین گروه‌های اجتماعی هستند که در تأسیس و فعالیت جبهه ملی و جنبش ملی کردن صنعت نفت مشارکت داشته و تاثیر غیرقابل انکاری ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: دکتر مصدق که در این قضیه نقش مهم و اساسی داشت، نماینده بازاریان در مجلس بود. 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، به نقش اصناف در قیام 15 خرداد سال 1342 اشاره کرده و افزود: در قیام 15 خرداد 42، مبارزه با انقلاب سفید شاه و اصلاحات ارضی که علما به‌ویژه حضرت امام خمینی(ره) مبارزه‌ای آشکار علیه دستگاه حکومتی آغاز کرد، بازاریان نیز مثل قبل حامیان قدرتمند آنها بودند.

رفیقی، به نقش ممتاز و موثر اصناف در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرده و با تاکید به همکاری شایسته اصناف در هدفمند کردن یارانه‌ها تصریح کرد: اصناف در هدفمند کردن یارانه همکاری نزدیکی با دولت داشت و رئیس‌جمهور نیز فرمودند، اگر اصناف همکاری نمی‌کردند، هدفمندی یارانه تا این حد موفق نبود.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، اصناف را بزرگ‌ترین تشکل صنفی در سطح کشور عنوان کرد و افزود: در بحث تولید ناخالص ملی 18 درصد تولید به عهده اصناف کشور گذاشته شده است و اصناف با تمام توان از این ماموریت سربلند بیرون خواهند آمد.

رفیقی، به عملکرد موفق کمیسیون نظارت و مجمع امور صنفی شهرستان سراب اشاره کرده و گفت: کمیسیون نظارت شهرستان سراب در بین 293 کمیسیون نظارت در سطح کشور رتبه اول استانی و بیست نهم کشوری و مجمع امور صنفی شهرستان سراب طی ارزیابی‌هایی که توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد مجامع امور صنفی و اتحادیه‌های سراسر کشور انجام گرفته برمبنای میانگین امتیازات کسب شده رتبه اول استانی و چهل هشتم کشوری را به‌دست آورده است.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، تعداد واحدهای صنفی شهرستان سراب را 4 هزار و 500 واحد با 211 رسته صنفی عنوان کرد و افزود: شهرستان سراب از لحاظ تعداد واحد صنفی رتبه هفتم استانی را دارا بوده ضمن آنکه 66 درصد از واحدهای صنفی شهرستان سراب مجهز به کارت‌خوان هستند.

در این همایش با ارائه لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از خانواده معظم شهدای اصناف همچنین اصناف نمونه و برتر شهرستان سراب تقدیر و تجلیل شد. 

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول