اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهرک صنعتی چاپ و نشر قم خبر داد

استقرار 230 واحد صنعتی در شهرک چاپ و نشر قم

خبرگزاری فارس: مدیر شهرک صنعتی چاپ و نشر قم از استقرار 230 واحد صنعتی در شهرک چاپ و نشر استان قم و واگذاری زمین به متقاضیان خبر داد.

استقرار 230 واحد صنعتی در شهرک چاپ و نشر قم

احمد کمال‌پور امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به قرار گرفتن شهرک چاپ و نشر در پنج کیلومتری بزرگراه قم - تهران گفت: شهرک صنعتی چاپ و نشر استان قم با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان در زمینی به مساحت 200 هکتار به عنوان قطب اصلی و مرکز ویژه برای چاپ و نشر کتب مذهبی احداث شده است.

وی افزود: مجاورت به شهر قم، قرار گرفتن در داخل حوزه استحفاظی و برخورداری از خدمات شهری، مجاورت با خط راه آهن در حال احداث و نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از جمله ویژگی‌های شهرک صنعتی چاپ و نشر قم است.

کمال‌پور ادامه داد: این شهرک به دو بخش صنعتی در 140 هکتار و بخش فرهنگی شامل دفاتر نشر، نمایشگاه دائمی کتب اسلامی و دانشگاه‌های چاپ و نشر در 60 هکتار تقسیم شده است.

مدیر شهرک صنعتی چاپ و نشر قم تصریح کرد: عملیات اجرایی شهرک صنعتی چاپ و نشر استان قم از سال 89 آغاز شد و تاکنون هزینه‌ای بالغ بر60 میلیارد ریال از اعتبارات ملی، استانی و داخلی برای اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی، زیرسازی، شبکه توزیع آب، شبکه روشنایی بلوار ورودی، شبکه گازرسانی، شبکه فاضلاب، تاسیسات آبرسانی و آسفالت معابر در این شهرک هزینه شده است.

وی با اشاره به طراحی متفاوت این شهرک ‌با دیگر شهرک‌ها عنوان داشت: خیابان‌های این شهرک به 14 باب تقسیم شده است.

کمال‌پور خاطر نشان کرد: زمین‌های این شهرک با مساحت کمتر از هزار مترمربع به صورت کارگاهی و 3 هزار مترمربعی و بیش از آن پیش‌بینی شده است که چاپخانه‌داران می‌توانند بر اساس نیاز خود از آن بهره‌برداری کنند.

مدیر شهرک صنعتی چاپ و نشر قم یادآور شد: در حال حاضر 230 واحد صنعتی چاپ و نشر در این شهرک مشغول ساخت و ساز بوده که با توجه به وجود بستر مناسب استان قم در حوزه چاپ و نشر آمادگی لازم برای واگذاری زمین به متقاضیان وجود دارد.

وی در ادامه گفت: شهرک فناوری اطلاعات به عنوان یکی دیگر از شهرک‌های صنعتی استان قم در مجاورت شهرک چاپ و نشر قرار دارد.

کمال‌پور اظهار داشت:‌ شهرک فناوری اطلاعات در زمینی به مساحت 40 هکتار با هدف ایجاد فضایی مناسب و منحصر به فرد برای سرمایه‌گذاری و استفاده بهتر از ظرفیت‌های مکانی و همجواری با شهرک صنعتی چاپ و نشر احداث شده است.

مدیر شهرک صنعتی چاپ و نشر قم اذعان کرد: واحدهای مرتبط با صنایع فناوری و اطلاعات از جمله صنایع نوین و مخابراتی، تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار، مراکز رشد و صنایع دانش‌بنیان در این شهرک مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول