اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

600 واحد صنعتی فعال استان مرکزی آلایندگی زیست محیطی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: ‌600 واحد صنعتی از مجموع 2 هزار و 700 صنعت فعال این استان ظرفیت بالقوه آلایندگی زیست محیطی را دارند.

600 واحد صنعتی فعال استان مرکزی آلایندگی زیست محیطی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امیر انصاری‌ ظهر امروز در نشست کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار داشت: از 16 تا 22 خرداد ماه به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده که شعار امسال سازمان ملل، اقتصاد سبز است.

وی تصریح کرد: اقتصاد سبز فرصت مناسبی برای کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از اتلاف انرژی و حفظ و حراست از اکوسیستم است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی اقتصاد سبز را از محورهای توسعه دانست و ادامه داد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک طرح بسیار مناسبی برای تحقق اقتصاد سبز است که اگر دستگاه‌ها وظایف خود را در این طرح به درستی انجام دهند شاهد تحقق اقتصاد سبز در استان خواهیم بود.

انصاری‌ با بیان اینکه در حال حاضر 600 واحد صنعتی از مجموع 2 هزار و 700 صنعت فعال این استان ظرفیت بالقوه آلایندگی زیست محیطی را دارند گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته 450 واحد صنعتی این استان که آلایندگی محرز زیست محیطی داشتند به 195 واحد کاهش یافته است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته محیط زیست در استان بیان داشت: برگزاری گردهمایی تخصصی محیط زیست، برگزاری همایش بزرگ فعالان زن و خانواده در موضوعات محیط زیست، برگزاری گردهمایی کارآفرینی با موضوع مشاغل سبز و اقتصاد همگام محیط زیست، ملاقات محیط یاران طبیعی با مسئولان استانی، برگزاری تور طبیعت‌گردی در محلات، بهره‌گیری از ظرفیت فرهیختگان دینی، فرهنگی و اجتماعی در فرهنگ‌سازی محیط زیست، بازدید رایگان عموم از موزه حیات‌وحش اراک، برگزاری رزمایش مدیریت ترافیک در اراک و آموزش‌های زیست محیطی و... بخشی از برنامه‌های هفته محیط زیست در استان مرکزی است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول