اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

40 درصد واحدهای شهرک صنعتی مازندران در آستانه تعطیلی است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش صنعت به خوبی اجرا نشده، گفت: بر اساس آمار رسمی 40 درصد واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی مازندران در آستانه تعطیلی قرار دارند.

40 درصد واحدهای شهرک صنعتی مازندران در آستانه تعطیلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نصرالله دریابیگی ظهر امروز در نشست تشکل‌های کارگری با استاندار مازندران اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال حمایت از تولید ایرانی در کشور نامگذاری شد، ولی شاهد تبلیغات کالاهای خارجی در سطح استان مازندران هستیم.

وی تصریح کرد: تشکلات کارگری مازندران با 47 هزار عضو آمادگی دارد نسبت به رفع مسائل کار و تولید به‌دور از مسائل سیاسی و جناحی اقدام کند.

* قراردادهای کارگری در مازندران ساماندهی شود

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با انتقاد از نحوه قراردادها در سطح واحدهای تولیدی مازندران بیان داشت: ساماندهی قراردادهای کارگری یکی از دغدغه‌های جدی کارگران است که رفع این موضوع بسیاری از دغدغه‌های اجتماعی کارگران را کاهش میدهد.

وی در ادامه به موضوع ساماندهی کارگران شرکتی در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به دستوراتی که رئیس‌جمهور برای ساماندهی کارگران شرکتی دادند اقدام موثری برای ساماندهی کارگران شرکتی در مازندران انجام نشد.

 

* تشکل‌های کارگری مازندران تقویت شوند

دریابیگی در ادامه خواستار تقویت تشکل‌های کارگری در مازندران شد و بیان داشت: طی 10 تا 12 سال اخیر تشکلات در مازندران ضعیف شد و در برخی شهرها هیچگونه تشکلی کارگری نداریم.

وی یادآور شد: در‌حال‌حاضر کمتر از 10 درصد تشکل‌های کارگری مازندران فعال هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران خواستار تشکیل کارگروه دائمی برای حقوق کارگران در مازندران شد.

این مسئول بخش کارگری با اعلام اینکه کارخانجات صنعتی مازندران وضعیت مناسبی ندارند، یادآور شد: بر اساس آمار رسمی 40 درصد واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی مازندران در آستانه تعطیلی قرار دارند.

 

* قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در بخش صنعت به‌ خوبی اجرا نشد

 

دریابیگی به موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: ارائه یارانه به واحدهای صنعتی به‌خوبی اجرا نشد و تاوان عدم اجرای قانون هدفمندی در بخش واحدهای تولیدی را کارگران باید بپردازند.

وی عدم نظارت دولت بر قیمت مواد اولیه در کارخانجات را دیگر مشکل بخش کار در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: دولت بر برنامه‌های اتاق بازرگانی، تشکلات کارگری و کارفرمایی اشراف ندارد.

 

* درمان در مازندران ضعیف است و قانون خوب اجرا نمی‌شود

این مسئول بخش کارگری در ادامه به ناکارآمد بودن بخش درمان کارگران در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: قوانین درمانی مربوط به بخش درمان کارگران در مازندران به‌خوبی اجرا نمی شود و ترویج بیمه‌های تکمیلی از معضلاتی است که در مازندران روبه گسترش است.

 

* زیاد شدن پدیده زیرمیزی در بخش درمان تامین اجتماعی

 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به موضوع زیاد شدن پدیده زیرمیزی در بخش درمان تامین اجتماعی اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به پیگیریهای انجام شده توسط تامین اجتماعی این پدیده در حال گسترش است.

وی در پایان اذعان داشت: از 250 تامین اجتماعی ثبت شده در مازندران تنها 15 تعاونی در حال فعالیت هستند.

 انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول