اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون خلیل‌آباد:

نگاه به تعاون نگاه وسیعی در جامعه نیست

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد گفت: نگاه به تعاون نگاه وسیعی در جامعه نیست.

نگاه به تعاون نگاه وسیعی در جامعه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، حسین نوری ظهر امروز در دیدار رئیس شورای شهر خلیل‌آباد اظهار داشت: هر خدمتی که انجام دهیم در مقایسه با خدمت‌رسانی بزرگی که شهدا، ایثارگران و جانبازان به نظام و انقلاب داشتند قابل گفتن نیست.

نوری با بیان اینکه فعالیت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد عملیاتی است، گفت: نگاه ما به مقوله تعاون و کار و رفاه اجتماعی یک نگاه وسیع است و با توجه به اهمیت آن از گستردگی زیادی هم برخوردار است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد افزود: در فعالیت‌های بنگاه اقتصادی و غیر اقتصادی به نوعی این اداره دخیل است و با توجه به مطالعات انجام شده و شناختی که این اداره از وضعیت اقتصادی و اجتماعی شهرستان دارد، شهرستان خلیل‌آباد دارای استعدادهای بالقوه‌ای است که باید شناسایی و استفاده شود.

نوری با بیان فعالیت‌های این اداره گفت: تاکنون چندین جلسه با شورای‌های روستایی، دهیاران، بخشداران و نیز در جمع اعضای شورای اداری شهرستان و اقشار مختلف مردم در شهر و روستاهای مختلف در ارتباط با اهمیت و جایگاه تعاون برگزار شده است.

وی به بحث اعطای تسهیلات مشاغل خانگی در سال قبل به شهرستان خلیل‌آباد اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه سه ماهه آخر سال رسماً این اداره در خلیل‌آباد ایجاد شد، اما توانستیم با ساماندهی و معرفی متقاضیان به بانک‌ها و حمایتی که فرماندار از این بخش اقتصادی داشتند نزدیک به 90 درصد اعتبارات این بخش به متقاضیان پرداخت شود که بر این اساس مقام سوم را در بین شهرستان‌های استان کسب کردیم.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دست همه کسانی که سرمایه‌‌گذار هستند و می‌توانند با ایجاد یک بنگاه اقتصادی کمکی را به شهرستان داشته باشند می‌بوسیم و با حمایت لازم از ایشان دفاع می‌کنیم.

وی افزود: در سال جاری از 12 پرونده اختلافی بین کارگر و کارفرما، با تشکیل شورای سازش 100 درصد این پرونده‌ها به سازش ختم شود.

نوری با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: فرهنگ استفاده از محصولات ملی باید تبلیغ شود و این فرهنگ را گسترش دهیم تا ایرانی فقط به کالای ایران بنگرد که این مهم را می‌توانیم با شورای شهر و با همکاری اصناف ترویج دهیم.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد در ادامه گفت: در بنگاه‌های اقتصادی موجود شهرستان، از تمام ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود چرا که اگر در این کارخانجات از تمام ظرفیت‌ها و در شیفت‌های مختلف برخورداری لازم صورت گیرد، در این بخش می‌توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی گفت: در دنیا 19.5 ساعت یک خط تولید به طور میانگین کار می‌کند، اما در کشور و استان ما به طور میانگین 5.5 ساعت در شبانه‌روز از یک خط تولید بنگاه اقتصادی کار کشیده می‌شود.

نوری از تعامل این اداره با کل دستگاه‌ها و مجموعه غیر اداری در ‌ارتباط‌ با بحث مهم اشتغال جوانان، فارغ‌‌التحصیلان و ایجاد تعاونی‌های مختلف سخن گفت و اظهار داشت: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی از پیشنهاد شورا برای برگزاری همایش جوانان، توسعه و اشتغال حمایت می‌کند.

در ادامه حسن صداقتی رئیس شورای شهر خلیل‌آباد گفت: تعاون و کار دو مقوله‌ای هستند که در آموزه‌ های دینی ما به آن اشاره شده است.

صداقتی افزود: تعاون از گسترده فعالیت زیادی برخوردار است و این شهرستان با توجه به استعدادهای آن و بازار تجاری، ظرفیت مناسبی برای ایجاد تعاونی‌های مختلف دارد.

رئیس شورای شهر خلیل‌آباد اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های این بخش و تمهیداتی که در اختیار مردم قرار گرفته می‌شود را ضروری دانست و اظهار داشت: شورای شهر آمادگی دارد با این اداره نسبت به برگزاری همایشی با حضور فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف همکاری کند.

وی با اظهار اینکه ساکنان خلیل‌آباد اکثراً دارای چند شغل در کنار شغل اصلی خود هستند، گفت: کسبه، فرهنگی و یا اداری در کنار کار اصلی خود به شغل باغداری و یا کشاورزی هم مشغول هستند و این منجر شده است که امور کارهای دوم این قشرها به صورت سنتی انجام شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول