اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌ جاری

شورای اشتغال روستایی در آمل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل از راه‌اندازی شورای اشتغال روستایی در این شهرستان خبر داد.

شورای اشتغال روستایی در آمل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد رمضانی ظهر امروز در سومین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آمل با اشاره سند توسعه آمل در سال گذشته تدوین و به صورت پایلوت در استان مازندران اجرا شد، اظهار داشت: در سال‌ جاری محورهای دیگری به این سند افزوده شده و به صورت گسترده‌تر اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌ جاری حمایت از پایداری بنگاه‌های اقتصادی، اعطای تسهیلات سرمایه ‌در گردش و نظارت بر بنگاه‌های اقتصادی در سند توسعه شهرستان پیگیری می‌شود، افزود: میزان اشتغال درخواست شده از شهرستان در سال گذشته برآورد شده است و در سال‌ جاری به دنبال تثبیت این مشاغل هستیم.

رمضانی با اشاره به اینکه براساس محورهای جدید سند توسعه آمل جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و تثبیت اشتغال در روستاها پیگیری می‌شود، گفت: این موضوع‌ها در شورای اشتغال روستایی شهرستان بررسی می‌شود.

وی با اعلام اینکه روستا باید موقعیت تولید محور بودن خود را حفظ کند، اظهار داشت: عموم کارجویان ما از روستاها به شهرها می‌آیند پس معتقدیم باید اشتغالزایی و تثبیت مشاغل را از روستاها آغاز کنیم.

*تدوین بانک ظرفیت‌های شغلی

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف شهرستان در راستای تثبیت موقعیت‌های شغلی بانک اطلاعاتی ظرفیت‌های شغلی در آمل تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح از تمام دستگاه‌ها خواهیم خواست فرصت‌های شغلی خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه بخش گردشگری از دیگر موقعیت‌های اشتغالزایی در شهرستان است، بیان کرد: متوسط توقف گردشگر در شهرستان آمل یک ساعت است که با افزایش ظرفیت‌های گردشگری می‌توانیم این میزان را به شش ساعت افزایش داده و از رونق تورسیم در راستای اشتغالزایی استفاده کنیم.

رمضانی با اعلام اینکه برای ساماندهی کسب و کار خانگی در آمل سال گذشته 62 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: از این میزان بیش از 47 میلیارد ریال اعتبار به یک‌هزار و 124 شغل خانگی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 84 تا 88 حدود 3 هزار و 389 میلیارد ریال اعتبار صرف بنگاه‌های اقتصادی در آمل شده است، گفت: با این اعتبار پیش‌بینی کردیم 14 هزار و 143 شغل در آمل ایجاد شود.

رمضانی تصریح کرد: تاکنون 7 هزار و 288 شغل را رصد راستی‌آزمایی کردیم و این مشاغل وارد لیست بیمه شده‌اند.

انتهای‌ پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول