اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

ظرفیت باغبانی در کوثر بسترساز اشتغال مولد است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: ظرفیت موجود در باغبانی و باغداری در کوثر یک بستر خوب برای اشتغالزایی است که می‌تواند به حرکت مؤثر در این زمینه کمک کند.

ظرفیت باغبانی در کوثر بسترساز اشتغال مولد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی عصر امروز در جلسه کمیته توسعه بخش کشاورزی در گیوی اظهار داشت: اگر به شکل شایسته از ظرفیت و توانمندی بخش زراعت و باغ کوثر بهره گرفته شود به جرأت می‌توان گفت که 100 درصد معضل بیکاری را می‌توان در کمتر از یک سال برطرف کرد.

وی وجود آب‌های سطحی فراوان، اراضی مستعد کشاورزی، اجرای شبکه‌های پایاب و همچنین توسعه اراضی دیم را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر سطح اراضی کشاورزی کوثر حدود 50 هزار هکتار است که به همین میزان اراضی مستعد نیز قابل بهره‌برداری و کشت و زرع است.

رئیس‌ساداتی خاطر نشان کرد: از 50 هزار هکتار اراضی مستعد شهرستان کوثر حدود دو هزار و 300 هکتار آن را باغات و مابقی را اراضی زراعی و آیش تشکیل می‌دهد که می‌توان در این زمینه اقدامات بهره‌برداری بهینه را انجام داد.

این مسئول به توجه دولت به بخش کشاورزی در قالب کارگروه توسعه این بخش اشاره کرد و ادامه داد: اختصاص 185 میلیارد تومان تسهیلات برای متقاضیان این بخش یک توان و قابلیت بی‌نظیر است که می‌تواند اسباب ترقی و توسعه روزافزون این بخش را مهیا کند.

وی از اجرای 43 پروژه کشاورزی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 50 میلیون تومان اعتبار به واسطه همت بخش خصوصی و دولتی در حال اجرا است.

به گزارش فارس، فرماندار کوثر بهره‌برداران بخش کشاورزی را در این شهرستان بیش از شش هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: این میزان کار و اشتغال در حوزه کشاورزی نشان‌دهنده ظرفیت ارزشمند این حوزه است.

رئیس‌ساداتی اضافه کرد: در یک سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان نیز در این شهرستان برای اجرای طرح‌های توسعه جنگل‌کاری، اصلاح و احیای باغات میوه، عملیات آبخیزداری، افزایش تولید دام و طیور و احداث سدهای کوچک هزینه شده است.

وی خروج سالانه 185 میلیون متر مکعب آب از محدوده شهرستان را یک ظرفیت بی‌نظیر برای مهار و بهره‌برداری درست اعلام کرد و افزود: با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان تحول عظیمی را در صنعت کشاورزی به ویژه تولید آبزیان سردابی و گرمابی به وجود آورد.

رئیس‌ساداتی اظهار داشت:‌ در سال‌جاری 25 هزار بچه ماهی در اختیار پرورش‌دهندگان این شهرستان قرار گرفته تا به تولید و تکثیر آن اقدام شود که با توجه به قابلیت سد لیکوان می‌توان کمیت و کیفیت تولید در این عرصه را بالا برد.

 

برداشت گیلاس از 18 هکتار باغات گرمی

به گزارش فارس، برداشت میوه گیلاس نیز از سطح 18 هکتار از باغات پراکنده شهرستان گرمی آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 55 تن محصول از این میزان باغات برداشت شود.

بر همین اساس هم اکنون از 850 هکتار از باغات میوه گرمی 122 هکتار شلیل و هلو و 11 هکتار نیز به صورت متمرکز در روستاهای مرزی آزادلو کاشته شده است که با توجه به در حال اجرا بودن ده‌ها هکتار باغات میوه در گرمی میزان برداشت انواع میوه در این شهرستان یک رشد چشمگیری را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول