اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

18 میلیارد ریال به طرح‌های آبخیزداری استان مرکزی اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی از اختصاص 18 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای عملیات طرح‌های آبخیزداری استان در سال جاری خبر داد.

18 میلیارد ریال به طرح‌های آبخیزداری استان مرکزی اختصاص یافت

یوسف یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: امسال عملیات طرح‌های آبخیزداری در سطح 20 هزار هکتار و در 17 حوزه آبخیز استان اجرا می‌شود که اعتبارات اختصاص یافته به منظور اجرای این طرح‌ها در سال جاری 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی تصریح کرد: عملیات آبخیزداری شامل عملیات مکانیکی، بیولوژیک و بیومکانیک و به صورت بوته‌کاری، علوفه کاری، بانکت بندی، کاشت نهال، کپه کاری و بذر کاری است که هر ساله و در راستای کنترل فرسایش خاک، کاهش اثرات خشکسالی، کنترل هرز آبی سطحی و تغذیه سفره‌ای آب‌های زیر زیرزمینی به اجرا در می‌آیند.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی ادامه داد: هم‌اکنون طرح‌های بیولوژیکی، مکانیکی، مدیریتی و حفاظتی در 490 هزار هکتار از بیابان‌های استان در دست اجرا است.

یوسفی در ادامه توسعه، اصلاح و احیاء و بهره‌برداری منابع طبیعی با اشاعه فرهنگ منابع طبیعی و شناساندن ارزش‌های زیست محیطی این منابع به مردم را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی در سال جاری برشمرد و گفت: تلاش می‌شود این امر مهم را با استفاده از پتانسیل‌های مدیریتی و تصمیم‌گیر و فرهنگ‌سازی به انجام برسانیم.

وی همچنین افزایش تثبیت حاکمیت دولت بر عرصه‌های منابع طبیعی را از دیگر برنامه‌های مهم این اداره در سال جاری برشمرد و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر یک میلیون و 712 هزار هکتار از 2 میلیون و 120 هزار هکتار اراضی ملی مشخص شده استان سنددار هستند.

به گفته وی بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی اراضی ملی استان تا پایان برنامه پنجم توسعه سنددار خواهند شد.

وی تلاش در راستای جذب اعتبارات استانی و ملی به منظور اجرای پروژه‌های اصلاحی و احیایی در زمینه‌های آبخیزداری، جنگل‌داری، مرتع‌داری، مقابله با بیابان‌زایی و تثبیت حاکمیت دولت، اجرای مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز با ایجاد وحدت رویه، همدلی و همفکری، تکمیل پروژه تثبیت حاکمیت دولت در اخذ اسناد اراضی ملی، تعیین کاربری‌های اراضی و توجه به آمایش سرزمین، برخورد با متجاوزان و زمین‌خواران و... را از دیگر برنامه‌های مهم منابع طبیعی استان در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول