اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

طرح‌های آبخیزداری سدهای کردستان باید توسعه یابد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: با توجه به وجود بارش مناسب در استان و توسعه منابع آبی از طریق سدهای در حال ساخت، توجه به توسعه طرح‌های آبخیزداری در مناطق اطراف سدهای استان ضروری است.

طرح‌های آبخیزداری سدهای کردستان باید توسعه یابد
اردوان نوسودی در حاشیه دیدار از سایت احداث سد ژاوه در سنندج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از سنندج اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص جغرافیای، کوهستانی بودن و وجود دامنه‌های شیب‌دار در ورودی سدهای استان اجرای طرح‌های آبخیزداری و ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی ضروریست.
وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش طول عمر سدهای استان، کنترل سیلاب‌های مخرب در فصول پربارش و ممانعت از حرکت مواد حاصل از سیلاب، باید از انباشته شدن این مواد در پشت و حریم داخلی دریاچه سدها جلوگیری شود.
 به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، توسعه طرح‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی به منظور استفاده بهینه در طرح‌های کشاورزی و منابع طبیعی را از مهم‌ترین نتایج توسعه طرح‌های آبخیزداری در استان است.
نوسودی اضافه کرد: در راستای توسعه باغات و کشاورزی لازم است تخصیص سهمیه آب روستاهای موجود در مسیر انتقال آب سدهای استان در دستور کار قرار گرفته و برای تبدیل درصد بیشتری از کشت دیم اراضی این روستاها به کشت آبی و استفاده از سیستم‌های تحت فشار و قطره‌ای، سهمیه آب بیشتری به این اراضی اختصاص یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان پرداخت هر چه سریع‌تر اعتبار تملک اراضی روستائیان ساکن در مناطق اطراف سدهای استان را خواستار شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول