اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته منابع طبیعی صورت می‌گیرد؛

افتتاح طرح‌های آبخیزداری در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی از افتتاح چند طرح آبخیزداری همزمان با هفته منابع طبیعی در آذربایجان شرقی خبر داد.

افتتاح طرح‌های آبخیزداری در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رستم صادقی صبح امروز در نخستین جلسه ستاد هفته منابع طبیعی در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با راه‌اندازی این طرح‌ها زمینه بهره‌مندی بیشتر از توان و ظرفیت بخش آب و خاک استان بیشتر فراهم می‌شود، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، مهم‌ترین رسالت ما تبیین اهمیت حفاظت از منابع طبیعی برای عموم مردم است.
وی با بیان اینکه همزمان با توزیع نهال در استان، بروشورهایی در خصوص نحوه‌ کاشت و نگهداری درخت نیز به مردم ارائه می‌شود، افزود: هدف از توزیع نهال‌ها مشارکت مردم در توسعه‌ فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری در بین شهروندان عزیز بوده و معتقدیم اگر هر شهروند حداقل یک درخت را در منزل خود و یا در مقابل منزل خود بکارد و از آن به خوبی نگهداری کند، در آینده‌ای نزدیک شهری بسیار سرسبز خواهیم داشت.
صادقی، از انجام عملیات درختکاری به کمک نیروهای سازمان‌های مردم‌نهاد، کودکان تعدادی از مهدهای کودک و دانش‌آموزان برخی از مدارس همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: عموم افراد جامعه باید با فواید حفظ منابع طبیعی آشنا شوند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هدف اصلی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، فرهنگ‌سازی و ترویج منابع طبیعی است تا عموم مردم با مزیت‌های این مهم بیشتر آشنا شوند. 
وی، تعداد مکان‌های تولید نهال در آذربایجان‌شرقی را 27 مرکز عنوان کرده و افزود: در سال 89 از طریق این اداره 500 هزار اصله نهال توزیع و کاشته شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی، ضمن اشاره به افتتاح 11 پروژه در سال گذشته تصریح کرد: همچنین کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ضمن حضور در72 مدرسه نسبت به آموزش دانش‌آموزان با فواید درختکاری و حفظ منابع طبیعی اقدام کرده‌اند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول