اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

طرح‌های آبخیزداری با هدف تقویت سفره‌های زیر‌زمینی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: با هدف تقویت سفره‌های زیر‌زمینی و آب قنوات طرح‌های آبخیزداری در شهرستان کوثر را اجرایی می‌کنیم.

طرح‌های آبخیزداری با هدف تقویت سفره‌های زیر‌زمینی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس ساداتی پیش از ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران کوثر اظهار داشت: شهرستان کوثر یکی از مناطق مستعد بخش کشاورزی است و به همین لحاظ  دولت دهم گام‌های بلندی در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش‌های کشاورزی برداشته است.

وی با یادآوری اینکه سیاست حمایتی دولت از طرح‌های کشاورزی شامل تمام شهرها، بخش‌ها و روستاها شده است، بیان داشت: امیدواریم کشاورزان ما نیز امسال خود را با همسویی با سیاست‌های دولت به نقطه بلند تولیدات کشاورزی برسانند.

فرماندار شهرستان کوثر یادآور شد: در بخش کشاورزی و تولید دام در این شهرستان نیز آمادگی لازم برای واگذاری زمین و آب کشاورزی مورد نیاز به کشاورزان و علاقمندان به تولیدات محصولات کشاورزی و دامی فاقد زمین و آب کشاورزی وجود دارد.

رئیس ساداتی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن و فعال شدن شوراها حدود 50 درصد از پیکره دولت کاسته شده و روند اجرای کارها در دولت تسهیل شده و این بیانگر اهمیت وجودی شوراها است.

این مسئول بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی را از جمله مسائلی دانست که باید مورد توجه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها قرار گیرد.

فرماندار شهرستان کوثر بر پرهیز از اتخاذ تصمیمات جزیره‌ای و فاقد پشتوانه مشورتی تاکید کرد و گفت: نظم در برنامه‌ریزی و وحدت میان مسئولان شهرستان برای استفاده از ظرفیت‌های موجود و تسریع در توسعه روزافزون کوثر ضروری است.

رئیس ساداتی ادامه داد: نظرات و پیشنهادات اعضای شوراهای اسلامی بر عمق بخشیدن به تصمیمات و جامع نگری سایر مدیران شهرستان تاثیرات سازنده‌ای خواهد داشت.

وی افزود: جمع‌آوری روان آب‌ها و جلوگیری از بروز سیلاب، تقویت سفره‌های زیرزمینی، پوشش گیاهی و تقویت آب قنوات برای تأمین آب مورد نیاز بخشی از کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی از مهم‌ترین پیامدهای مؤثر و اهداف اجرای طرح‌‌های آبخیزداری است.

فرماندار شهرستان کوثر با اشاره به کارهای خوب انجام شده در دیگر حوزه‌های عمرانی از جمله آبرسانی، بهداشت و درمان و مخابرات در سال گذشته اظهار داشت: کوثر به شاخصه‌های خوبی رسیده که حاصل تعامل و پیگیری جدی نمایندگان و مسئولان بود.

رئیس ساداتی به نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: برای حفظ استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی و زندگی با عزت در جهان چاره‌ای جز عملی کردن این شعار نداریم.

این مسئول با بیان این که در این راستا دولت موضوع مربوط به توسعه بخش کشاورزی را در سال 91 مطرح کرده است، افزود: ستاد اجرایی مربوط در استان به ریاست استاندار و در شهرستان به ریاست فرماندار و دبیری مدیریت جهاد کشاورزی تشکیل شده و همه امکانات برای توسعه این بخش فراهم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر این بخش را دارای چهار محور کلی کوتاه کردن پروسه اداری، تامین زمین، تامین آب و تسهیلات و منابع عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول