اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی خراسان‌رضوی:

اختصاص یک ششم آیه‌های قرآن به حفاظت از منابع ‌طبیعی

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی گفت: بیش از هزار آیه و تقریباً یک ششم از کل قرآن کریم مربوط به حفاظت از منابع‌ طبیعی است.

اختصاص یک ششم آیه‌های قرآن به حفاظت از منابع ‌طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظهر امروز حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینیان در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی برگزار شد، اظهار کرد: در هیچ موضوعی در قرآن، روایات و احادیث به اندازه موضوع حفاظت، نگه‌داری و احترام به منابع ‌طبیعی ذکر نشده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی افزود: انسان جانشین خداوند بر روی زمین است و بنابراین باید با پیروی از فرامین او در روی زمین زندگی کند و با مخلوقات خدا برخوردی عاقلانه و مهربانانه داشته باشد.

وی افزود: در تعالیم دین اسلام در این‌باره مطالب فراوان و سودمندی وجود دارد مبنی بر اینکه اسلام به طبیعت ارج گذاشته و به حفاظت و حمایت از آن اهمیت می‌دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت موضوع منابع‌ طبیعی و تبدیل فرهنگ آن به فرهنگ عمومی ادامه داد: بنابراین ما باید برای فرهنگ‌سازی در این موضوع نیز تنها به دادن شعار اکتفا نکنیم.

وی با بیان اینکه کتاب‌های درسی برای آشنایی دانش‌آموزان با این مقوله یکی از راه‌های ایجاد فرهنگ در این زمینه است، تاکید کرد: حتی ما می‌توانیم از طریق بنرهای تبلیغاتی و یا تبلیغات بر روی اجناس نیز به این موضوع وارد شویم.

وی افزود: در این ارتباط و برای مقابله با بیابان‌زایی نیز رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند، هم‌چنین از نقطه نظرات مراجع تقلید و ائمه جمعه نیز در این زمینه می‌توانیم استفاده کنیم.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول