اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس اعلام کرد:

عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری در خوی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: اقدام قابل توجهی برای جلوگیری از وقوع سیل و اجرای طرح‌های آبخیزداری در خوی و چایپاره انجام نگرفته است.

عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری در خوی
موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جاری شدن سیل برای شهر خوی یک داستان تکراری و غم‌انگیزی شده است که هر سال چندین بار جان و مال مردم این شهر را تهدید می‌کند.
وی با اشاره به صدمات جبران‌ناپذیر بر اثر جاری شدن سیل در خوی، تصریح کرد: چندین مرتبه در سال سیل در این شهر جاری می‌شود و صدمات جبران‌ناپذیری به خوی، قره‌ضیالدین و چایپاره وارد می‌کند.
این مسئول افزود: در سال‌های گذشته اقداماتی از جمله احداث سیل‌بند، طرح‌های آبخیزداری، حفاظت از مراتع، احداث دیوار ساحلی، احداث سدهای خاکی کوچک  احداث سد الند مورد غفلت قرار گرفته است.
حسینی‌صدر اعلام کرد: امیدوارم موضوع جاری شدن سیل در این شهر و توابع آن مثل دریاچه ارومیه به یک مصیبت تبدیل نشود.
وی با تاکید بر تلاش مسئولان ذی‌ربط در این زمینه، گفت: از سه مجموعه امور آب، سازمان جهادکشاورزی و مدیریت حوادث غیرمترقبه که مسئولیت مستقیم در این زمینه دارند انتظار داریم با احساس مسئولیت بیشتر در این مورد اقدام کنند.
این مسئول با بیان اینکه این مجموعه‌ها باید جبران مافات کنند، گفت: در 30 سال گذشته اقدام قابل توجهی در راستای جلوگیری از وقوع سیل و اجرای طرح‌های آبخیزداری در خوی و چایپاره انجام نگرفته است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال جاری حداقل 10 نفر از همشهریان خویی بر اثر جاری شدن سیل جان خود را از دست داده‌اند و هزاران نفر از بهترین مردم و کشاورزان زحمت‌کش از نظر مالی به شدت آسیب‌دیده و زمین آنها از بین رفته است.
حسینی‌صدر ادامه داد: روستاهای بزرگی مثل سیه‌باز، ائله‌وار، روستاهای منطقه قطور، روستای شگفتی، روستای وار و ده‌ها روستا در قره‌ضیاالدین در سال‌های گذشته آسیب‌های جبران‌ناپذیری از سیل دیده‌اند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول