اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط هیئت ترکیه‌ای انجام می‌گیرد

بررسی طرح‌های آبخیزداری مناطق مرزی

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های آبخیزداری مناطق مرزی توسط یک هیئت ترکیه‌ای انجام می‌گیرد.

بررسی طرح‌های آبخیزداری مناطق مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی پیرمرادی در حاشیه بازدید هیئت ترکیه‌ای از منطقه بورالان ماکو در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای حراست از منابع طبیعی اجرای طرح‌های مشارکتی بین دو کشور ایران و ترکیه ضروری است.

وی افزود: افزایش کمک‌های مردمی، کاشت درختان مثمر و اجرای طرح‌های مشارکتی دو کشور در زمینه حراست از منابع طبیعی ضروری است.

این مسئول اضافه کرد: مسئولان مرزی ایران و ترکیه برای مقابله با مشکلات این منطقه عزم جدی دارند.

پیرمرادی با اشاره به فعالیت‌های ایران در حوزه مقابله با بیابان‌زایی، تصریح کرد: هیئت ترکیه‌ای فعالیت‌های ایران در حوزه مقابله با بیابان‌زایی را بسیار اساسی دانسته و بر اجرای مستمر آن تاکید دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حراست از منابع طبیعی هدف اصلی و مهم مسئولان استانی است که در این زمینه و در حوزه بورالان ماکو گام‌های اساسی برداشته شده و در آینده نیز این اقدامات دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: برای پیشرفت و توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری تبادل اطلاعات، فکر و دانش ضروری است که امیدواریم همکاری با کشور ترکیه در حراست از منابع طبیعی موثر باشد.

نمایندگان استان‌های مرزی کشور ترکیه ظهر امروز به منظور بررسی طرح‌های آبخیزداری مناطق مرزی وارد استان آذربایجان‌غربی شدند.

این هیئت کارشناسی در قالب مسئولان حوزه‌های مرتبط استان‌های حکاری، آغری، قارص، وان و ارزروم برای بازدید از طرح‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی و همچنین تبادل اطلاعات در زمینه منطقه مرزی بورالان شهرستان ماکو وارد استان شده‌اند.

تبادل اطلاعات در زمینه آخرین پیشرفت‌های فنی و علمی طرح مبارزه با شن‌زایی در بورالان ماکو و همکاری‌های بین دو کشور در این زمینه هدف اصلی این سفر است.

بازدید از طرح‌های آبخیزداری شهرستان ارومیه از دیگر برنامه‌های این هیئت‌های کارشناسی است.

هیئت ترکیه‌ای به مدت سه روز از طرح‌های آبخیزداری، آبخوانداری، جنگل‌ها و مراتع استان بازدید می‌کنند.

در نخستین روز ورود هیئت ترکیه‌ای منطقه بورالان ماکو که با خطر حرکت شن‌ها روبه‌روست، مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول