اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

حفظ و صیانت از منابع طبیعی در اولویت کاری مسئولان باشد

خبرگزاری فارس: استاندار البرز بر حفظ و صیانت از منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: این مهم باید در دستور و اولویت کاری مسئولان ذی‌ربط باشد.

حفظ و صیانت از منابع طبیعی در اولویت کاری مسئولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، عیسی فرهادی ظهر امروز با حضور در مراسم سالروز جهانی بیابان‌زدایی که در شهرستان نظرآباد برگزار شد گفت: لزوم اجرای طرح‌های ویژه به منظور عدم پیشرفت بیابان در کشور باید انجام شود.

وی ادامه داد: اشاعه فرهنگ حفظ و صیانت از منابع طبیعی و تخریب زمین یکی دیگر از اقدامات مهم مسئولان ذیربط در این زمینه است.

استاندار البرز تأکید کرد: تقویت عزم و اراده حفظ، توسعه، اصلاح و احیا و بهره‌برداری منابع طبیعی از مهم‌ترین برنامه‌هایی باشد که مسئولان ذی‌ربط آن را دستور کار خود قرار می‌دهند.

فرهادی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای رسیدن به اهداف مورد نظر آشنا کردن مردم بر اهمیت حفظ منابع طبیعی و استفاده درست از این منابع است.

وی ابراز داشت: حراست از این گونه منابع با مشارکت مردم و استفاده درست و صحیح از این منابع میسر خواهد شد که رسیدن به این مهم نیازمند فرهنگ سازی‌های اساسی است.

استاندار البرز اظهار امیدواری کرد که با اجرای برنامه‌ها و استفاده از راهکارهای اساسی شاهد توسعه منابع طبیعی و کاهش تخریب زمین باشیم.

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان نظرآباد نیز طی سخنانی بر اهمیت استفاده از منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: مردم باید استفاده درست از این منابع خدادادی را فراگیرند و تخریب این گونه منابع را هرگز انجام ندهند.

ابراهیم کساییان ادامه داد: برخی از مردم بدون در نظر گرفتن اهمیت این منابع اقدام به تخریب و یا آلوده کردن آن می‌کنند که این مهم می‌تواند در از بین بردن منابع طبیعی بسیار تأثیرگذار باشد.

وی متذکر شد: ما باید با حفظ این منابع کوشا بوده و آن را به نسل‌های آینده انتقال دهیم تا آنان از این منابع استفاده کنند.

فرماندار نظرآباد نقش آموزش را در استفاده درست از منابع طبیعی مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: این مهم باید توسط دستگاه‌های آموزشی - تحقیقاتی و اجرایی و به ویژه دانشگاه‌ها و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور انجام شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول