اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل منابع طبیعی خراسان‌شمالی خبر داد

اجرای طرح‌های آبخیزداری در 52 هزار هکتار از اراضی خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: طرح‌های آبخیزداری این اداره ‌کل در سال جاری در 52 هزار و 952 هکتار از اراضی این استان در دست اجرا است.

اجرای طرح‌های آبخیزداری در 52 هزار هکتار از اراضی خراسان‌شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، محمد اکبرپور اظهار داشت: درسال گذشته نیز طرح‌های آبخیزداری در بیش از 50 هزار هکتار از اراضی حوزه‌های آبخیز این استان اجرا شد.
وی عنوان کرد: در سال‌ جاری این معاونت 9 طرح و 23 پروژه آبخیزداری را با اعتبار 64 هزار و 372 میلیون ریال در دست اجرا دارد.
اکبرپور تصریح کرد: چنانچه صد درصد این اعتبارات اختصاص پیدا کند، 52 هزار و 952 هکتار از اراضی حوزه‌های آبخیز زیرپوشش عملیات آبخیزداری قرار می‌گیرد.
این مسئول ابراز داشت: از مجموع این اعتبار، 41 میلیارد و 634 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و بقیه استانی است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: این اعتبارات در پروژه‌های سطح شهرستان‌های استان به صورت امانی و پیمانی و با مشارکت آبخیز نشینان هزینه می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح‌ها را حفاظت آب و خاک در حوزه‌های آبخیز و بالا بردن رطوبت خاک و افزایش پوشش گیاهی، کنترل و کاهش خسارات سیل، تغذیه منابع آب و افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی، کاهش اثرات خشکسالی و افزایش تولید و بالا بردن درآمد آبخیزنشینان و تثبیت شغل اعلام‌ کرد.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول