اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تأکید کرد

تقویت «گفتمان دینی» و «ترویج فرهنگ قرآنی» در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان بر تقویت گفتمان‌های‌ دینی و ترویج فرهنگ قرآنی به‌عنوان دو رویکرد امسال فعالیت‌های این اداره تأکید کرد.

تقویت «گفتمان دینی» و «ترویج فرهنگ قرآنی» در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام عبدالصاحب حسینی پیش‌ازظهر امروز در آستانه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش طرح گفتمان دینی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اظهار داشت: اجرای طرح گفتمان دینی در سطح دبیرستان‌ها، مدارس راهنمایی و دانشگاه‌ها با برگزاری 50 جلسه در سال گذشته صورت پذیرفت.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی کاشان علاوه بر این دو رویکرد در زمینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی، ساماندهی هیئت‌های مذهبی، ساماندهی مداحان اهل بیت(ع)، آشنایی فرقه‌ها و برخورد با نحله‌های ضاله فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

این مقام مسئول، برگزاری گفتمان دینی ویژه دانش‌آموزان راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه با استفاده از کارشناسان دینی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی کاشان در سال‌جاری بیان کرد.

حسینی، همچنین اجرای طرح مرزبانی از اهل بیت(ع) توسط سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان را یکی دیگر از برنامه‌های این اداره در سال‌جاری اعلام کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی طرح مرزبانی از اهل بیت(ع) با هدف مقابله با نحله‌ها و فرقه‌های ضاله توسط اساتید فن برای معلمان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش در سال‌جاری برگزار می‌شود.  

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یادآور شد: نحله‌ها، تحت عنوان دراویش و بهائیت فعالیت دارند که باید نسل جوان را با ماهیت حقیقی آنان آشنا کرد.

حسینی در ادامه از دستگیری 20 نفر از مروجان شیطان‌پرستی در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: 20 نفر از مروجان شیطان‌پرستی که از تهران به کاشان آمده بودند پیش از برگزاری جلسات شیطان‌پرستانه در کاشان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در شهرستان کاشان شیطان‌پرستان فعالیتی ندارند اما فرقه‌های دیگر دارای حرکت‌ها و اقداماتی هستند که به دقت این فعالیت‌ها رصد می‌شود.

حسینی، حضور جوانان در مراسم اعتکاف امسال را حائز اهمیت خواند و ابراز داشت: با وجود همزمانی امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان با مراسم اعتکاف در سال‌جاری، استقبال جوانان از مراسم اعتکاف به حدی بود که در برخی از روستاهای شهرستان از دو مسجد برای برگزاری مراسم استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف در سال گذشته با حضور 5 هزار و 800 نفر شرکت‌کننده در 37 مسجد شهرستان کاشان برگزار شد، متذکر شد: این مراسم در سال‌جاری با وجود همزمانی با امتحانات با حضور 5 هزار و 200 نفر و در 35 مسجد شهرستان کاشان به‌صورت باشکوهی برگزار شد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول