اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:

10 خانه‌ عالم در باغملک ساخته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: شهرستان باغملک در شرایط کنونی دارای 10 باب خانه عالم است.

10 خانه‌ عالم در باغملک ساخته شد

حجت الاسلام محمد حسین بلک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در شرایط کنونی خانه‌های عالم در حال ساخت شهرستان باغملک به رقم 11 رسیده است و در ماه‌های گذشته این شهرستان 10 خانه عالم را تحویل گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان باغملک روستاهای محروم زیادی دارد، تا کنون 10 باب خانه عالم در این شهرستان توسط اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ساخته و به روحانیان مستقر تحویل داده شده است.

بلک با اشاره به اینکه ساخت خانه‌عالم در مناطق محروم تنها برای افزایش حضور مبلغ در این مناطق است، خاطر نشان کرد: تلاش‌ها بر آن است که ساخت خانه‌های عالم در سطح شهرهای خوزستان سرعت گرفته و این مکان‌ها هرچه سریع‌تر به روحانیان برای استفاده تحویل شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق محروم مشکل استقرار روحانی وجود دارد، تأکید کرد: در بسیاری از مناطق محروم خوزستان مشکل استقرار روحانی وجود دارد و در شرایط کنونی در تلاش هستیم تا با سرعت عمل در کار ساخت خانه‌های عالم مشکل را برای حضور روحانی در این مناطق برطرف کنیم.

مشاور فرهنگی و امور روحانیان استاندار خوزستان در ادامه افزود:این خانه های عالم در مناطق محروم و روستایی ساخته و در اختیار مبلغان ساکن در روستاها قرار دارد و در حال تجهیز این مکان‌ها هستیم..

وی هدف از احداث خانه عالم را ترویج معارف اسلامی و تلاش در ارتقای سطح فرهنگ دینی مردم عنوان کرد و گفت: ساخت خانه عالم در دولت نهم و دهم رونق بسیار زیادی گرفت و دولت برای ساخت این خانه‌های عالم اعتبار ویژه‌ای اختصاص داد.

بلک خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین مشکل در مناطق محروم، نبود روحانی و مبلغ مستقر است و به این دلیل ساخت خانه‌های عالم در دستور کار قرار گرفت تا با حضور دائمی مبلغان مشکلات موجود در این مناطق برطرف شود.

وی افزود: با تأسیس خانه‌های عالم در مناطق محروم خوزستان فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی رونق بسیار زیادی گرفته است و این تنها بخشی از مزایای ساخت خانه‌های عالم در مناطق محروم است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول