اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

شبکه اینترانت مساجد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: شبکه اینترانت مساجد به منظور استفاده شایسته جوانان از فضای مجازی در مساجد راه‌اندازی می‌شود.

شبکه اینترانت مساجد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شبکه اینترانت مساجد در استان قم برای نخستین بار توسط سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: این شبکه به منظور ایجاد زمینه برای استفاده صحیح جوانان از فضای مجازی، فعالیت خود را در ایام ماه شعبان آغاز خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: این شبکه فضای مطمئنی را برای جوانان به منظور انجام فعالیت‌های مجازی پدید می‌آورد که بسیاری از آسیب‌های آن کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی عرصه مناسبی برای فعالیت جوانان نیست ابراز کرد: منع کردن به تنهایی مشکلات ما را در این زمینه حل نمی‌کند بلکه باید برای این عرصه جایگزین‌هایی معرفی کرد که آسیب‌های آن کنترل شده باشد.

اسکندری عنوان داشت: در این طرح یک اتاق سرور به منظور پشتیبانی فنی از این شبکه در سازمان تبلیغات راه‌اندازی می‌شود و مساجد با نصب گیرنده‌هایی می‌توانند از مطالبی که در این شبکه بارگذاری می‌شود و پایگاه‌های مفید راه‌اندازی شده در آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 18 مسجد به این سیستم مجهز شده‌اند گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم، تمام مساجد قم به این شبکه وصل خواهند شد و حتی نخبگان مساجد نیز می‌توانند در تهیه محتوای این شبکه مشارکت کنند.

 

بودجه تبلیغات اسلامی قم باید ویژه در نظر گرفته شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به مشکلات این اداره کل ادامه داد: درست این است که به دلیل ظرفیت‌های عظیم استان قم، بودجه این نهاد به صورت ویژه در نظر گرفته شود تا اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم بتواند در سطح ملی نقش‌آفرینی کند اما متاسفانه تاکنون چنین مسئله‌ای محقق نشده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز بزرگ‌ترین مشکل اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مسئله اعتبارات است که سبب شده نتوانیم برنامه‌های بلند مدت و میان مدت را برای این نقش‌آفرینی ملی و شایسته در دستور کار داشته باشیم.

اسکندری ابراز داشت: بخش عظیمی از بودجه‌ای که به این سازمان تعلق می‌گیرد، مربوط به حمایت از هیئت‌های مذهبی است که مسیر خاص خود را دارد و باید در آن صرف شود اما بودجه‌های برنامه‌ای که می‌تواند منشأ حرکت‌های تاثیرگذار باشد، کافی نیست.

 

اعزام 3300 مبلغ در طول یک سال

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: در این استان در 37 شهر روحانی مستقر وجود دارد که امورات مذهبی مردم را ساماندهی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از اعزام 3 هزار و 300 مبلغ در طول سال به مناطق مختلف خبر داد و افزود: امر اعزام سخنران و مبلغ برای برنامه‌های خاص و سخنرانی‌های مذهبی یکی از مسائلی است که در طول سال در این اداره کل اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی این اداره کل گفت: این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف تعریف می‌شود و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در سال گذشته 515 دوره آموزش عمومی در این راستا برگزار کرده است.

اسکندری اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره کل پشتیبانی فکر و فرهنگی از مساجد است که در این راستا دوره‌های آموزشی مفیدی برای ائمه جماعات در سال گذشته برگزار شده است.

تحول در ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در گذر زمان

وی با بیان اینکه توجه به تربیت نیروی انسانی برای امر تبلیغ از ماموریت‌های سازمان تبلیغات است افزود: این سازمان در طول دهه‌های مختلف عمر انقلاب اسلامی نیروهای مجربی را تربیت و به سراسر کشور فرستاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به تغییر ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی همگام با تحولات روز ابراز کرد: در حال حاضر رویکرد خوبی در این سازمان برای استفاده از ابزارهای نوین در امر تبلیغ وجود دارد که همین موضوع موجب تاسیس مؤسسه تبیان شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های این مؤسسه راه‌اندازی پایگاه اینترنتی تبیان است عنوان کرد: این پایگاه توانسته در فضای مجازی فعالیت‌های ارزنده دینی و فرهنگی را ساماندهی کند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول