اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه:

ارتش برادر قانون اساسی و استقلال هر کشور است

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه خراسان گفت: ارتش برادر قانون اساسی و استقلال هر کشور است و استقلال هر کشور در سایه ارتشی مقتدر و قدرتمند به وجود می‌آید.

ارتش برادر قانون اساسی و استقلال هر کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدکاظم تارخ، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز رجال سیاسی کشور در عرصه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن در مورد پاسداری از میهن جمهوری اسلامی را دارند، فقط به دلیل حمایت و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

وی افزود: خوش‌بختانه امروز ما در کشور شاهد نیروهای مسلح توانمند و قدرتمندی هستیم و این دوام نشان‌دهنده استحکام صلابت مدافعان جامعه و کشور است.

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه در ادامه به گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر همه تهاجم‌ها دشمنان کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با گذشت جان خود ایستادگی کرده‌اند.

این مسئول 29 فروردین را روز حراست از نظام و کشور عنوان کرد و افزود: ارتش برادر قانون اساسی، استقلال هر کشور است و استقلال هر کشور در سایه ارتشی مقتدر و قدرتمند ساخته می‌شود.

تارخ تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تا آخرین قطره از خون خود با پیمانی که با شهدا و نظام بسته است از حریم کشور دفاع می‌کند.

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه نیروهای زمینی، پدافند هوایی، در منطقه شمال‌شرق را در شرایط خوبی ارزیابی کرد و گفت: از منطقه شمال‌شرق با تمام وجود از مرزهای این منطقه حساس دفاع می‌کند.

وی هم‌چنین در ادامه به دلاورمردی‌های نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت و خاطرنشان کرد: 49 هزار و850 شهید و بیش از 500 هزار جانباز تقدیم این مرزو بوم کرده است.

این مسئول بیان داشت: رکن و اساس هر کشور ارتش است به همین منظور 29 فروردین روز حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران و کشور نام‌گذاری شده است. 

تارخ گفت: جنگ تحمیلی ما با عراق تنها با کشور عراق نبود بلکه با 53 کشور از جمله کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، روسیه و کشور‌های کوچک منطقه خلیج فارس، عراق را در جنگ با ایران از حیث مادی و معنوی حمایت و پشتیبانی می‌کردند.

فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه متذکر شد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد آماج توطئه‌های دشمنان قرار گرفته بود و انحلال ارتش جمهوری اسلامی ایران، معافیت 300 هزار نفر از خدمت زیر پرچم در سال‌های 53 تا 56 از جمله خیانت دولت موقت به ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی در پایان اذعان داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل استقلال خود مورد آماج توطئه‌های دشمنان قرار گرفته بود. 

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول