اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج:

استقلال کشور در گرو حمایت از تولید ملی است

خبرگزاری فارس: شهردار کلان‌شهر کرج با اشاره به نام‌گذاری سال 91 گفت: انتخاب عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای سال 91 نشان دادن توانایی کشور برای رسیدن به استقلال و خودکفایی است.

استقلال کشور در گرو حمایت از تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری این شهرستان سیدعلی آقازاده اظهار داشت: نام‌گذاری‌های سالانه و تعیین شعار در هر سال از سوی مقام معظم رهبری در واقع تعیین مسیری مشخص برای هدایت برنامه‌ها در مسیر ضرورت‌های کشور است.

وی با تأکید بر انسجام‌بخشی به مسیر حرکت عمومی کشور در زمینه‌های متعدد، افزود: تعیین اولویت‌ها، زمینه‌سازی برای تولید فکر و علم، شناخت راهکارهای حل مشکلات و معضلات احتمالی از خروجی‌های روشن تعیین نام و شعار سال است.

آقازاده در تشریح نام سال 91 با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، عنوان کرد: از مؤلفه‌های مهم و تعیین‌کننده انتخاب شعار سال جاری تبیین بُعد اقتصادی است که با تحقق آن آسیب‌های وارده بر توان تولید داخل به نحو مؤثری جبران می‌شود.

شهردار کرج با مثبت ارزیابی کردن توان تولید ملی کشور بر شکوفا کردن این مهم تأکید و بیان کرد: عدم توانمند‌سازی کشور در عرصه تولید ملی می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای کشور رقم بزند.

آقازاده تحکیم بنیادهای اقتصادی را به عنوان یک اصل در رفع نیازهای انسان دانست و اظهار داشت: دیدگاه و چشم‌انداز برنامه اقتصاد اسلامی، فراهم کردن زمینه مناسب برای بروز خلاقت‌های متفاوت انسانی است که تحقق این مهم نیاز به ایجاد زمینه‌های مساعد از جمله تأمین امکانات مساوی و ایجاد کار برای همه افراد دارد.

وی اذعان داشت: رسیدن به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به سهولت راه‌های دست‌یابی به موفقیت اقتصای و بهره‌مندی از توان و خلاقیت داخلی را ممکن می‌سازد.

این مسئول تصریح کرد: استمرار حرکت تکاملی در راستای تحقق شعار سال 91 منوط به بهره‌مندی از وحدت و یکپارچگی همه نهادها و ارگان‌ها است.

* شعار سال 91 اتکاء به خود و رهایی از وابستگی به دیگران است

شهردار کرج با تأکید بر ضرورت دست‌یابی به روحیه اتکاء به خود و قطع وابستگی‌ها گفت: بسترهای این مهم را می‌توان با جدیت و تلاش برای تحقق شعار ارزشی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی فراهم کرد.

آقازاده تأمین نیازهای اساسی در داخل کشور را از سیاست‌های مهم و ضروری برای اداره کشور خواند و عنوان کرد: با بهره‌گیری از عنوان سال 90 مبنی بر سال جهاد اقتصادی بسیاری از سرفصل‌های خودکفایی محقق شد و بی‌شک عمل کردن به شعار سال جاری نیز می‌تواند راه‌های موفقیت کشور در بسیاری از عرصه‌های علمی و اقتصادی را محقق کند.

وی با اشاره به محتوای جامع و پربار سند چشم‌انداز ملی عنوان کرد: این مهم در واقع دسترسی به اهداف کلان کشوری است که در حال حاضر نیز با تدوین برنامه‌های مختلف شتاب همه‌جانبه‌ای داشته است.

این مسئول بیان کرد: تنها در چنین فضایی است که کشور می‌تواند بر همه مسائل و مشکلات غلبه کند و در مسیر جهش و تغییر موقعیت اقتصادی قرار گیرد.

آقازاده با یادآوری عناوین مختلف سال‌های گذشته هم‌چون کار سازنده، صرفه‌جویی، خدمت‌گذاری، نوآوری و شکوفایی، حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف، کار مضاعف، همت مضاعف و سال جهاد اقتصادی، اظهار داشت: مطرح کردن این شعارها از سوی رهبر فرزانه انقلاب بیانگر رویکرد مثبت برنامه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور است.

شهردار کرج بیان کرد: شعار امسال در ادامه حرکت جهاد اقتصادی کشور تضمینی برای تحقق اهداف اقتصادی است.

انتهای پیام/ک30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول