اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان:

استقلال هر کشور با امنیت غذایی ارتباط دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امنیت ملی و استقلال هر کشور ارتباط مستقیم با امنیت غذایی دارد.

استقلال هر کشور با امنیت غذایی ارتباط دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی‌رضا رنجبرضرابی در کارگاه آشنایی فرصت‌های شغلی دانش‌آموختگان بخش کشاورزی اظهار داشت: امنیت ملی هر کشوری در گرو امنیت غذایی آن کشور است.

وی افزود: هر کشوری که از حیث امنیت غذایی استقلال دارد کشور مستقلی است و تولید ارتباط مستقیم با اشتغال دارد و اگر ما بتوانیم تولید را بالا ببریم اشتغال خود به خود ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: ما نیروهای جهاد کشاورزی وظیفه تولید غذای سالم را در جامعه بر عهده داریم که این تولیدات شامل بخش‌های مختلف دامی و طیور، باغی و... است.

وی اضافه کرد: غذای سالم نیاز به خودکفایی دارد و زمانی می‌توانیم به خودکفایی برسیم که تولید را به اندازه مطلوب برسانیم.

رنجبرضرابی اذعان کرد: برای اینکه تولید بالا برود باید از نیروی انسانی مفید استفاده کنیم و این واقعیت جامعه است که برای تولید باید نیروی انسانی مفید جذب شود.

وی ادامه داد: یک موضوع بیکاری را در بخش کشاورزی داریم و اینکه باید ورودی و خروجی را در هر سازمان و بخش متعادل نگه داریم و دقت لازم را در این بحث داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: مباحث شغل و اشتغال و شاغل با هم متفاوت است و هر کدام تعاریفی جداگانه دارد که نباید همه را به یک معنی تعریف کنیم و مهم‌ترین مسیر ما در ایجاد اشتغال سرمایه است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این سرمایه برای پروژه‌های عمرانی که به تولید منجر می‌شود اختصاص می‌یابد و یک سری هم به صورت تسهیلاتی است که در سرمایه‌گذاری در راستای تثبیت اشتغال است.

رنجبرضرابی گفت: اگر در جهاد کشاورزی سرمایه، تولید و اشتغال به موازات هم قرار بگیرند کار به نتیجه می‌رسد و برای این منظور باید توانمند باشیم.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: یکی از عوامل توانمندی جمع شدن انرژی تشکل‌های مختلف جامعه است تا بتوان به تولید فکر کرد و سرمایه‌ها را در قسمت‌های مفید بکار گرفت.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول