اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد

احداث بندر در منطقه لاور ساحلی، روی میز تعیین تکلیف

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: احداث یک بندر بزرگ در لاور پیش‌بینی شده بود که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها هنوز معطل مانده است اما در حال حاضر مراحل تعیین تکلیف را طی می‌کند.

احداث بندر در منطقه لاور ساحلی، روی میز تعیین تکلیف

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، عزیزالله صلواتی صبح امروز در جلسه بررسی گمرک لاور ساحلی که در فرمانداری دشتی تشکیل شد، اظهار داشت: بحث گمرک لاور ساحلی و امام حسن از مصوبات سفر اول هیئت دولت در سال 84 به استان بوشهر است.

صلواتی تصریح کرد: متاسفانه این مصوبه همراه با کار کارشناسی نبود و خیلی به صورت عام مطرح شده بود و تکلیف بندر، اسکله و حوضچه مشخص نبود اما گمرک سریعا دفتری را احداث و سال 84 مصوبه هیئت دولت را محقق کرد.

وی ادامه داد: سال 86 بازدیدی از این پروژه داشتیم و متوجه شدیم که پیش‌نیاز گمرک، احداث اسکله است اما در این زمان بحث حوضچه‌ای بود که شیلات مشغول احداث آن بود و همه اینها توسط شیلات در یک فاصله زمانی تکمیل شد.

صلواتی خاطرنشان کرد:  اگر شیلات لایروبی را انجام بدهد ما بعد از لایروبی، با انتقال اسکله لاور به بنادر موافقیم ضمن اینکه فاصله اسکله لاور با دیر و بندر بوالخیر و نبود اسکله در 90 کیلومتری ساحل ضرورت این انتقال را مشخص می‌کند.

وی یادآور شد: لاور ساحلی دشتی بیش از 100 سال است که سابقه تجاری دارد و نخستین بانک صادرات در استان بوشهر در لاور بوده است که هنوز هم آثار ساختمان آن موجود است.

صلواتی ادامه داد: با این سابقه نیاز است که بحث تجاری این اسکله نیز مجددا فعال شود البته ما برای حضورمان قدم‌هایی را برداشته‌ایم و حدود هشت سال پیش زمینی را به مساحت 400 مترمربع که در پیشانه این روستا قرار دارد خریداری و فنس‌کشی کرده‌ایم.

معاون هماهنگی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در آینده شاهد اسکله‌ای بزرگ در لاور خواهیم بود، گفت: با توجه به جایگاهی که این اسکله در منطقه لاور دارد و همچنین وجود پارس شمالی ما پیش‌بینی برای بندر بزرگی در لاور کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از مصوبه هیئت دولت به اتفاق نمایندگان شیلات و گمرک بازدیدی از منطقه داشته‌ایم و کارشناسی لازم صورت گرفته اما آن کارشناسی مورد توجه مسئولان در استانداری و فرمانداری قرار نگرفت.

صلواتی یادآور شد: کاری که می‌شد در مدت کمتر از شش ماه انجام شود شش سال به طول انجامیده است و حوضچه آن نیاز به لایروبی و زمین پشتی آن نیاز به استحصال برای زدن اسکله دارد.

وی بیان کرد: آقای متولیان مسئول حوضچه‌های مرزی در مهرماه سال گذشته نامه‌ای به بنادر و دریانوردی ارسال کرده‌اند که لایروبی لاور ساحلی توسط این مجری مورد اجرا گذاشته شود و دستور داده‌اند نسبت به انتقال آن بندر از اداره شیلات به اداره‌کل بنادر اقدام شود.

وی گفت: ما نامه‌ای به مدیرعامل سازمان بنادر ارسال و تعیین تکلیف کردیم که از آنجایی که بندر لاور ساحلی تنها بندر شهرستان دشتی است با ورود به این بندر موافق هستیم.

صلواتی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که شیلات دو متر کار لایروبی را انجام بدهد و ما لایروبی بعدی را تکمیل کنیم.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول