اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی در پسکرانه‌های بندر رجایی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنادر و دریانوردی از جذب سرمایه‌ 300 میلیارد تومانی برای توسعه پسکرانه‌های بندر شهید رجایی طی سال گذشته خبر داد.

سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی در پسکرانه‌های بندر رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدعطا‌ءالله صدر عصر شنبه در حاشیه نشست مسئولان فرهنگی بنادر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پسکرانه‌های بندر شهید رجایی جذب شده است، اظهار داشت: در سال‌ جاری نیز ساخت کارخانه دام و طیور، ساخت مخازن بانکرینگ و برنامه‌ریزی برای هاب شدن هر چه سریع‌تر بندر شهید رجایی در منطقه از مهم‌ترین برنامه‌های مجتمع بندری شهید رجایی است.

وی با بیان اینکه با اجرای این برنامه‌ها در آینده شاهد تحول اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه رجایی خواهیم بود، گفت: بی‌گمان این بندر و مجتمع در سال‌های اخیر به یکی از بنادر مهم و قابل اعتنا در حوزه برخورداری از زیرساخت‌های بندری و اساسی تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه هم‌چنین افزود: با توجه به اینکه 98 درصد سفرهای دریایی از طریق بنادر هرمزگان صورت می‌گیرد، در سال جاری 20 فروند شناور مسافری استاندارد با هدف ارتقای ایمنی سفرهای دریایی و افزایش ظرفیت مسافری به حمل و نقل دریایی وارد این استان خواهد شد.

به گفته وی برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری دریایی هرمزگان بیش از 30 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

صدر افزود: این شناورها با ظرفیت‌های 65 تا 150 نفر صندلی کار جابه‌جایی مسافران را در مسیرهای بین بنادر و جزایر استان برعهده خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال بیش از 5 میلیون نفر مسافر در بنادر استان جابه‌جا شده‌اند، افزود: ساخت بندر نخل ناخدا، توسعه بندر شهید حقانی، افزایش ظرفیت بندر شهید ذاکری قشم، ساخت برج کنترل و اسکله‌های بندر هرمز، و توسعه بنادر کوچک از مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه بنادر استان است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود حوزه بنادر هرمزگان را از مهم‌ترین حوزه‌ها در سطح خود در بُعد ملی عنوان و افزود: امید است این استان بتواند با توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌ها نقشی کلیدی را نیز در تجارت و توسعه اقتصادی کشور برعهده داشته باشد.

طبق گفته کارشناسان بیش از 60 درصد صادرات و واردات کالای کشور توسط بنادر هرمزگان و به ویژه بندر شهید رجایی در مجاور بندرعباس صورت می‌‌گیرد.

بنادر شهید رجایی، باهنر، ذاکری، بهمن، لنگه، کیش، جوادالائمه، جاسک و سیریک از جمله‌های بندرهای مهم تجاری و چندمنظوره این استان به شمار می‌روند.

هم‌چنین بنادر مسافری آفتاب، چارک، هرمز، باهنر و حقانی نیز که در امر جابه‌جایی کالاهای سبک فعال هستند از دیگر بنادر مهم و مشهور هرمزگان به شمار می‌روند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول