اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

تردد شناور کاتامارون در مسیر بندرحقانی به جزیره هرمز

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فعالیت یک فروند شناور مسافربری کاتامارون در مسیر دریایی بندرحقانی به جزیره هرمز خبر داد.

تردد شناور کاتامارون در مسیر بندرحقانی به جزیره هرمز

علی‌اکبر صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به قدمت سکونت و تمدن در جزیره هرمز و اهمیت بندرگاه این جزیره در دوره‌های تاریخی مختلف اظهار کرد: این جزیره به واسطه توسعه آموزشی و زیربنایی طی سال‌های اخیر به یکی از جزایر پرتردد هرمزگان در بُعد مسافرت‌های دریایی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه به ویژه در فصل پاییز و زمستان این جزیره پذیرای گردشگران زیادی است، افزود: می‌توان گفت روزانه به طور متوسط بیش از 400 نفر در مسیر دریایی بندرعباس به این جزیره تردد می‌کنند.

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در همین راستا تجهیز و توسعه ناوگان حمل و نقلی مسافر دریایی در این مسیر از اهمیت خاصی طی این سال‌ها برخوردار شده است.

وی با اشاره به واگذاری مدیریت بندر هرمز به اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در پی این امر اداره‌کل مذکور برنامه‌هایی ویژه را برای توسعه بندر مسافری هرمز تدارک دیده است.

صفایی با بیان اینکه طی این برنامه‌ها بندر هرمز به یک بندر مسافری و صیادی پیشرفته تبدیل می‌شود، افزود: با توجه به ظرفیت‌های مسافری و قابلیت‌های گردشگری جزیره هرمز طرح جامع بندر هرمز در دستور کار قرار گرفته است و در آینده این بندر به یک بندر مسافری و صیادی توسعه یافته تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون طرح ضربتی بندر هرمز با ساخت اسکله‌ها، تجهیز ترمینال مسافری و لایروبی در حال اجراست، گفت: برای ساخت اسکله‌های مورد نیاز در این بندر اعتباری معادل یک میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه سایر اعتبارات نیز در صورت نیاز بررسی و اختصاص داده خواهد شد، افزود: در راستای رفاه هر چه بیشتر مسافران یک فروند شناور استاندارد و ایمن از نوع کاتاماران با ظرفیت 56 نفر کار جابه‌جایی مسافران را در مسیر بندر هرمز و بندر شهید حقانی انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه توسعه و ساماندهی ناوگان مسافری دریایی همواره مورد توجه تشکیلات بنادر و دریانوردی بوده است، گفت: در این راستا جزیره هرمز به طور ویژه دیده شده است.

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به احداث بندرگاه نخل ناخدا در ساحل شرقی شهر بندرعباس با هدف سهولت دسترسی به جزیره هرمز افزود: بی‌گمان بهره‌برداری از این بندر نقشی اساسی را در توسعه بخش‌های مختلف در جزیره هرمز به ویژه حوزه‌هایی همانند گردشگری خواهد داشت.

در حال حاضر شناورهای کاتامارون یکی از شناورهای مناسب و استاندارد برای حمل و نقل مسافر در کشور شناخته می‌شود.

علاوه بر این شناور شناورهایی همانند لنج و شناورهای آلومنیومی استاندارد نیز در امر جابه‌جایی مسافران در مسیر مورد بحث فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول