اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان:

بندر آستارا 1.2 میلیون متر مکعب لایروبی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: به دلیل پایین رفتن حدود 70 سانتی‌متر آب دریای خزر در دو سال گذشته، حجم لایروبی بندر آستارا از 700 هزار متر مکعب به بیش از یک میلیون و 200 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

بندر آستارا 1.2 میلیون متر مکعب لایروبی می‌شود

فرهاد منتصر کوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به وضعیت ساخت بندر چند منظوره آستارا اظهار کرد: بندر آستارا در حال ساخت است و تا 6 ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی، با بیان اینکه عمق شمع‌کوبی بندر اسکله بندر آستارا از 30 متر به 42 متر افزایش پیدا کرده است، افزود: لایروبی بندر یکی از اقدام‌های مهم است که باید انجام شود.

این مسئول، ادامه داد: طبق برآورد، میزان لایروبی بندر آستارا حدود 700 هزار متر مکعب بود اما به دلیل پایین رفتن حدود 70 سانتی‌متر آب دریای خزر در دو سال گذشته، حجم لایروبی به یک میلیون و 200 هزار متر مکعب افزایش یافته و این امر از مشکلات کار است که موجب شده تا پروژه بندر زمان‌بر شود.

وی، با اشاره به اینکه تاکنون حدود 800 هزار متر مکعب لایروبی بندر آستارا انجام شده است، تصریح کرد: محوطه‌سازی و ساخت اسکله بندر آستارا حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منتصرکوهساری، تلاش دست‌اندرکاران را برطرف کردن مشکلات بندر آستارا برای افتتاح آن در موعد مقرر دانست و خاطرنشان کرد: نیاز است جایگاه سازمان‌های مختلف در اسکله مشخص شود.

وی، در ادامه به توسعه بندر انزلی اشاره کرد و یادآور شد: ساخت موج شکن‌های شرقی و غربی به طول دو هزار و 750 متر و استحصال 40 هکتار بارانداز جدید گامی موثر در راستای توسعه و افزایش ضریب ایمنی و ظرفیت بندر است.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، با اتمام موج‌شکن مذکور ظرفیت بندر به 17 میلیون تن در سال می‌رسد.

وی، بندر انزلی را یکی از بنادر فعال کشورهای حاشیه خزر عنوان کرد و متذکر شد: بندر انزلی علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری به دلیل واقع شدن در مسیرهای ترانزیتی و ارتباطی مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منتصرکوهساری، وجود انبارهای چندمنظوره و نیروی انسانی متخصص را یکی از ویژگی‌های بندر انزلی نامید و اذعان کرد: در دولت جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در زمینه ایجاد زیرساخت‌، تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و خدمات کنترل ترافیک دریایی انجام شده است.

وی، استفاده از فناوری‌های اطلاعات برای انجام تشریفات بندری و گمرکی از طریق شبکه مشترک رایانه‌ای بین بندر، خطوط کشتیرانی، پایانه و گمرک را از اقدام‌های عمده اداره کل بنادر و دریانوردی استان ذکر کرد.

این مسئول، خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان با سرلوحه قرار دادن مدیریت ارتباط مشتری، آماده ارائه خدمات بندری، لجستیکی و بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

وی، برخورداری از امتیازات منطقه آزاد تجاری‌صنعتی، واقع شدن در مسیرهای ارتباطی مناسب، دسترسی آسان به بازار مصرف 300 میلیون نفری کشورهای cis و انجام 24 ساعته تخلیه و بارگیری کالای تجاری را از جمله ویژگی‌های بندر انزلی برشمرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول