اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهشهر:

زیرساخت‌های بندر امیرآباد و شهرک صنعتی بهشهر کم‌نظیر است

خبرگزاری فارس: فرماندار بهشهر گفت: زیرساخت بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و شهرک صنعتی بهشهر کم‌نظیر هستند.

زیرساخت‌های بندر امیرآباد و شهرک صنعتی بهشهر کم‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمدرضا البرزی سه‌شنبه شب در نشستی که با حضور هیئتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی به اتفاق تنی چند از مدیران کل استان به اتفاق ولی‌الله فرزانه معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری مازندران با هدف شناخت استعدادهای منطقه برای احداث صنایع پتروشیمی در بندر امیرآباد برگزار شد، اظهار داشت: بندر امیرآباد یک نقطه طلایی و کلیدی است که هنوز ابعاد آن کشف نشده است.

وی افزود: دسترسی به جاده و ریل سراسری، بهره‌مندی از زیرساخت‌های آب، برق، گاز، مخابرات، تامین سوخت، نزدیکی به دو فرودگاه ساری و گرگان در شرق و غرب و ارتباط با بازارهای مطمئن منطقه‌ای و قرارگرفتن در نقطه صفر کریدور شمال جنوب از مزیت‌های کم‌نظیر بندر امیرآباد در بین بنادر کشور است.

نماینده دولت در بهشهر با اشاره به آمار بیکاری شهرستان بهشهر و از طرفی شمار قابل توجه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گفت: از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم تا بازدیدی از بندر امیرآباد و شهرک صنعتی بهشهر داشته باشند و مطمئن باشند که هرگونه همکاری و فرصت سرمایه‌گذاری را با برداشتن موانع در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

البرزی وجود شرکت نفت خزر، حفاری شمال، شرکت گازی شهید تندگویان، وجود شرکت‌های مرتبط با پایانه‌های نفتی، استقرار سکوی نفتی امیرکبیر در آب‌های سواحل بهشهر و وجود کشتی‌سازی صدرا را از جمله مزیت‌های شهرستان نام برد که برای ایجاد صنایع پایین دستی و پتروشیمی می‌تواند روزنه‌های مهم سرمایه‌گذاری باشد.

پس از نشست مذکور، اعضای جلسه بازدیدی از شهرک صنعتی بهشهر داشتند و از واحد صنعتی پرتو دانه خزر تولیدکننده روغن مایع بازدید کردند.

فرماندار بهشهر در این بازدید، از تکمیل بودن زیرساخت‌های شهرک صنعتی بهشهر گفت و اینکه هر مقدار زمین برای سرمایه‌گذاری در شهرک لازم باشد در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود.

البرزی تصریح کرد: شهرک صنعتی بهشهر در زمره پنج شهرک مهم مازندران قرار دارد.

رئیس شهرک صنعتی بهشهر هم در سخنانی اظهار داشت: شهرک صنعتی بهشهر در پنج کیلومتری ریل آهن و 20 کیلومتری بندر امیرآباد قرار دارد همچنین فاز یک آن شامل 80 هکتار به واحدهای صنعتی واگذار شده، در فاز دوم هم 80 هکتار را داریم که بخشی از آن واگذار شده است.

علی توکلی تصریح کرد: در حال حاضر 45 هکتار زمین خالی داریم که تا 200 هکتار قابلیت توسعه دارد.

به گزارش فارس، مقرر شد پاسخ نهایی هیئت سرمایه‌گذاری از شرکت ملی صنایع پتروشیمی به زودی اعلام شود با این توضیح که نظر اولیه آنها مساعد است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول