اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

بندر شهید رجایی به امیرآباد در شمال کشور وصل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از اجرای طرح توسعه بندر امیرآباد خبر داد و گفت: در این طرح، بندر شهید رجایی به بندر امیرآباد در شمال کشور ختم می‌شود.

بندر شهید رجایی به امیرآباد در شمال کشور وصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، عطاءالله صدر صبح امروز در مراسم مانور مشترک مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر بین بنادر و دریانوردی و سازمان محیط زیست در سالن اجتماعات بنادر و دریانوردی گیلان، اظهار کرد: بندر انزلی از بنادر توسعه یافته دریای خزر بوده و هم‌اکنون سرمایه‌گذاری کلان در این بندر در حال انجام است.

* سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومانی در بندر انزلی

وی مجموع سرمایه‌گذاری در بندر انزلی را 150 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در فاز نخست 60 میلیارد تومان در زمینه طرح دریایی سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به جایگاه و موقعیت حساس بندر انزلی در دریای خزر، اذعان کرد: توسعه اسکله‌های بندر و ترمینال‌های مسافری بندر از دیگر اقدام‌های توسعه‌ای در بندر انزلی است.

وی درباره بندر در دست ساخت آستارا، ابراز کرد: بندر آستارا یکی از بنادر بسیار مهم است که در توسعه لجستیک کار در سبلان آذربایجان شرقی و غربی نقش بسیار مهمی دارد و موجب کاهش قیمت تمام شده حمل کالای منطقه سبلان آذربایجان شرقی و غربی می‌شود.

صدر با بیان اینکه از هر کالا 5 دلار در قیمت تمام شده و حمل و نقل کالا به استان‌های مذکور صرفه‌جویی صورت می‌گیرد، اذعان کرد: بندر آستارا با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در دست احداث است و این طرح جزو مصوبات سفر دولت به گیلان بوده و در هفته دولت امسال فاز نخست آن با ظرفیت 800 هزار تن در سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و فاز تکمیلی این پروژه با ظرفیت 3 میلیون تن افزایش می‌یابد. 

وی به ساخت بنادر چمخاله و کیاشهر اشاره کرد و گفت: بنادر چمخاله و کیاشهر در راستای مصوبه هیئت دولت به گیلان در دست اجرا است و بندر چمخاله به عنوان بندر بار و مسافر در فاز نخست با اعتبار 5 میلیارد تومان و در طرح توسعه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای طرح دریایی و اسکله آن هزینه می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، ساخت بندر کیاشهر را از دیگر مصوبات هیئت دولت نامید و تصریح کرد: اقدام‌های اولیه این بندر در دست اجراست و هم‌اکنون از شیلات تحویل گرفته شده و لایروبی و ساماندهی آن در دست انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط خوب بین سازمان محیط زیست و بنادر و دریانوردی موجب شده تا ساخت بندر کیاشهر مورد موافقت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرد.

* اتصال بندر شهید رجایی به بندر امیرآباد

صدر به بنادر شمالی کشور نوشهر و امیرآباد اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح توسعه ظرفیت بنادر نوشهر و امیرآباد مازندران تا 2 برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد از بنادر کانون شمال‌-‌جنوب کشور است، افزود: در طرح توسعه این بندر، بندر شهید رجایی به بندر امیرآباد در شمال کشور ختم می‌شود و برای پس‌کرانه‌های این بنادر یک هزار هکتار مساحت پیش‌بینی شده که این پس‌کرانه‌ها در طرح توسعه به 2 هزار هکتار دیگر افزایش می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: در این طرح با مشارکت بخش خصوصی در پس‌کرانه، ساخت کارخانه‌های میلگرد، کاغذ و کارخانه تولید گچ در دست اتمام است و از این طریق بحث تولید معاملات و صادرات دوباره به نحو خوبی شکل می‌گیرد.

به گفته وی، در بندر امیرآباد به دلایل برخورداری از شبکه راه آهن، بندر اسکله رو و دو واگن رو در دست احداث است که در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

صدر، با تصریح بر اینکه هم‌اکنون اقدام‌های خوبی در زمینه ارتقای ایمنی بنادر در دست اجراست، یادآور شد: برای ارتقای ایمنی بنادر، ارتقای ایمنی تردد ناوگان دریایی در سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی جمهوری اسلامی ایران در دست انجام است.

وی ایمنی تردد ناوگان در آب‌های حاکمیتی و مقابله با خطرات آلودگی نفتی و امضای تفاهمنامه‌های دو جانبه و چند جانبه کنوانسیون و اجرای طرح‌های مدیریتی مقابله با آلودگی نفتی و سوانح را از جمله اقدام‌های سازمان بنادر ذکر کرد و افزود: سرمایه‌گذاری‌های کلان در این راستا انجام شده است.

به گزارش فارس، طرح مانور استانی مقابله با آلودگی نفتی و مدیریت بحران دریایی در دریای خزر با مشارکت سازمان‌ محیط زیست کشور و بنادر و دریانوردی در بندر انزلی در حال انجام است.

ا‌نتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول