اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شادگان خواستار شد

تسریع در ساخت بندر صیادی شادگان

خبرگزاری فارس: فرماندار شادگان گفت: به منظور رونق اقتصادی منطقه تسریع در ساخت و تکمیل بندر صیادی این شهرستان ضروری است.

تسریع در ساخت بندر صیادی شادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سعید فیوضی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری خوزستان اظهار کرد: تاکنون 97 درصد عملیات احداث بندر صیادی شادگان انجام شده و امیدواریم با بهره برداری از این پروژه بتوانیم برای صادرات کالاهای غیرنفتی مانند خرما نیز استفاده نماییم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بندر صیادی شادگان از ابتدای سال‌جاری آغاز شد، افزود: این بندر دارای یک اسکله صیادی است که با جزر و مد دریا بالا و پایین می‌رود و می‌توان از آن برای تردد و پهلوگیری کشتی‌ها و لنج‌های صیادی استفاده کرد.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه این اسکله در منطقه خور ابوخضیر احداث می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از 2 هزار صیاد در منطقه خور ابوخضیر از صیادی امرار معاش می‌کنند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی اسکله صیادی،‌ صیادان منطقه در راستای ارائه تسهیلات و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر سامان‌دهی خواهند شد.

فیوضی تصریح کرد: با ایجاد این بندر، بازار خرید، فروش، صید ماهی و آبزیان برای داخل و خارج از کشور به وجود می‌آید و تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

وی انبار، سوله و جایگاه سوخت‌رسانی و بنزین قایق‌ها را از جمله امکانات بندر صیادی شادگان عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی تاسیسات بندر و استقرار اسکله، ‌ برای افرادی که در زمینه‌های جانبی ‌صیادی از جمله حمل و نقل، فروش و خرید فعالیت می‌کنند، اشتغال بیشتر و بهتری ایجاد می‌شود.

فرماندار شادگان با بیان اینکه راه‌اندازی بندر صیادی شادگان تاثیر بسزایی در افزایش اشتغال در سطح منطقه خواهد داشت به اهمیت اجرای این طرح در رونق اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: به کارگیری نیروهای بومی در بهره‌برداری از این طرح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فیوضی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه بیان کرد: توسعه حرفه صید و صیادی با توجه به اینکه مهارت بسیاری از ساکنان این منطقه است، می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار مؤثر باشد.

وی با تأکید بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه، افزود: تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از اسکله و بندر صیادی شادگان ضروری است و باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

فیوضی گفت: اخذ مجوز عبور مرز دریایی برای صیادان می‌تواند تحولی در زمینه صید و صیادی ایجاد کند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم در راستای رونق اقتصادی منطقه طرح‌های نیمه‌تمام را هرچه سریع‌تر به پایان برسانیم.

* احیای شرکت فولاد شادگان

نماینده دولت در شادگان همچنین از پیشرفت 50 درصدی در فاز احیا و 22 درصدی در فاز فولاد سازی کارخانه فولاد این منطقه خبر داد.

فیوضی گفت: با تکمیل این پروژه شاهد افزایش آمار اشتغال در شادگان خواهیم بود و از 37 درصد بیکاری کاسته خواهد شد.

به گفته وی، کلنگ زنی مجتمع فولاد شادگان در سال 86 انجام و در دو فاز در حال احداث است که پیش بینی می‌شود با تامین اعتبار مورد نیاز، این پروژه به بهره برداری رسیده و از آمار 37 درصد بیکاری در شادگان بکاهد.

* حل مشکل آب شادگان 

فرماندار شادگان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به بازسازی بخش دیالیز بیمارستان شادگان اظهار کرد: بخش دیالیز این بیمارستان کاملا بازسازی شده و یکی از مجهز‌ترین بخش‌های دیالیز در سطح استان متعلق به این بیمارستان است.

وی همچنین از تخصیص اعتبار 8 میلیارد ریال برای احداث اورژانس در بیمارستان شادگان خبر داد و گفت: اعتبار لازم در نظر گرفته شده و ظرف یک سال آینده این اورژانس به بهره برداری می‌رسد.

فیوضی با اشاره به پیگیری پروژه‌های در حال احداث تصفیه خانه فاضلاب و آب شهری گفت: تا یک ماه آینده کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب صورت می گیرد و با وعده شرکت آبفا خوزستان که متولی این امر است تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شادگان با اشاره به پیشرفت مطلوب طرح آبرسانی غدیر گفت: تا 20 کیلومتری سه راه دارخوین عملیات لوله کشی انجام شده و با لوله کشی 20 کیلومتر باقی مانده از زیر رودخانه و تکمیل تصفیه خانه، مشکل کمبود آب شادگان به کلی حل خواهد شد.

* گازکشی 100 درصدی شهر

فرماندار شادگان بیان کرد: عملیات لوله کشی گاز در اماکن و منازل شادگان 100 درصد و در روستا‌ها بیش از 70 درصد انجام شده است.

وی ادامه داد: با اعتباری 33 میلیارد و 815 میلیون ریال راه‌ها و جاده‌های روستایی شادگان بهسازی می‌شوند.

فیوضی اظهار کرد: در راستای توسعه بخشی به راه‌های جاده‌ای شهری و روستایی منطقه اقدامات قابل توجهی در دست اجراست. در این راستا عملیات اجرایی 16 پروژه آسفالت راه روستاهای شهرستان در حال انجام است.

وی با اشاره به اعتبار اختصاص داده شده به این امر تصریح کرد: در این خصوص اعتباری بالغ بر 33 میلیارد و 815 میلیون ریال اختصاص یافته است.

فرماندار شادگان اضافه کرد: این پروژه‌ها در روستاهای عگله، صفرای کعبی، صوفیه، جابری، ام‌الصخر، نهرگبین، بیت عزیز، نهرشیخ، املیلحه، نهر جراح، نهرصالح، ابوعاگوله، شاخت‌الخان دو، جفال، خروسی جنوبی و راه مدینه در حال اجراست.

به گفته وی این پروژه‌ها شامل 41 کیلومتر زیرسازی و آسفالت، خاک‌ریزی و شن‌ریزی، تعریض و روکش آسفالت و احداث چهار دستگاه پل دالی است.

فیوضی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه جاده‌ای بیان کرد: این پروژه از پیشرفت فیزیکی 57 تا 97 درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های دیگری نیز در شهرستان در حال اجرا بوده که علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، عمران و آبادانی شادگان را به همراه خواهند داشت، گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل هر چه بهتر میان مسئولان در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در این شهرستان باشیم.

فرماندار شادگان با اشاره به برنامه‌های سال 91 گفت: در زمینه ارتقای آموزش و پرورش و بستر سازی برای ورود تعداد زیادی دانش آموز شادگانی به دانشگاه از طریق برگزاری کلاس های تقویتی و کنکوری نیز تلاش خواهیم کرد.

* ایستگاه گردشگری در تالاب

فرماندار شادگان در ادامه با اشاره به اینکه تالاب شادگان نقش رابط بین رودخانه جراحی و خلیج فارس را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: تالاب بین‌المللی شادگان محل مناسبی برای پذیرش پرندگان آبزی مهاجری است که از شمال اروپا و کانادا و سیبری در پاییز به منطقه روی می‌آورند.

به گفته فیوضی، امسال به طور متوسط روزانه بین یک‌هزار و 500 تا یک هزار و 800 گردشگر از این تالاب بازدید ‌کردند.

وی از روند کند ساخت ایستگاه گردشگری محیط زیست در این منطقه انتقاد کرد و خواستار تسریع در این امر شد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول