اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

شهرداران فاصله ثبت وقایع حیاتی در مدت 10 روز را رعایت کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار همدان گفت: شهرداران مریانج و جورقان در ارائه آمار وقایع حیاتی فاصله 10 روز را رعایت کنند چرا که مراجعات بعد از گذشت 10 روز مشکلاتی را در ارائه گزارش و آمار ثبت احوال به وجود می‌آورد.

شهرداران فاصله ثبت وقایع حیاتی در مدت 10 روز را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان احسان قنبری صبح امروز در کمیسیون بررسی ثبت وقایع حیاتی چهارگانه شهرستان همدان با تأکید بر لزوم دقت امور عشایری بر ثبت وقایع چهارگانه اظهار کرد: ولادت عشایر گاهی دیر ثبت می‌شود یا به طور کلی ثبت نمی‌شود که باید سازوکار مشخصی برای آن تعریف شود به طوری که آنها در مدت 15 روز به ثبت احوال بخش و شهر مراجعه کنند.

وی با اشاره به ثبت ولادت‌ها در بیمارستان‌های فاطمیه و بوعلی تصریح کرد: بیمارستان بوعلی و فاطمیه با همکاری ثبت احوال در خصوص مراجعانی که برای ولادت مراجعه می‌کنند، دقت کافی را بکار گیرند تا تخلفات موجود تا حدودی کاهش یابد.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار همدان بیان داشت: شهرداران مریانج و جورقان در ارائه آمار وقایع حیاتی فاصله 10 روز را رعایت کنند چرا که مراجعات بعد از گذشت 10 روز مشکلاتی را در ارائه گزارش و آمار ثبت احوال به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه برخی به علت بضاعت کم مالی قادر به پرداخت هزینه قبور نیستند افزود: آرامستان همدان آمادگی دارد تخفیف قبور را به این افراد بدهد تا این افراد برای دفن وابستگان خود به روستاها مراجعه نکنند.

قنبری با اشاره به اینکه نباید برای دفن اعضای بدن قطع شده، گواهی فوت صادر ‌شود افزود: این اقدام موجب مشکلاتی برای فردی که قطع عضو شده است، می‌شود که در این راستا ثبت احوال باید فرمی برای دفن جداگانه اعضای قطع شده، طراحی کند.

وی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: سازمان نظام پزشکی در ثبت وقایع چهارگانه نقش بیشتری دارد که باید در هر چهار وقایع به ویژه صدور گواهی فوت همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول