اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند:

همکاری دهیاران در ثبت به موقع وقایع حیاتی ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماند هیرمند گفت: دهیاران و بخشداران مردم منطقه را برای ثبت به موقع وقایع حیاتی ترغیب کنند.

همکاری دهیاران در ثبت به موقع وقایع حیاتی ضروری است
 به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، محمد گمرکی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در فرمانداری هیرمند اظهار داشت: با اینکه از سابقه صدور شناسنامه در سیستان چند سال می‌گذرد اما باز هم  مشکل شناسنامه‌ای داریم که بسیاری از افراد با اینکه ایرانی‌الاصل هستند شناسنامه ندارند.
‌وی ادامه داد: تعدادی نیز مشکوک التابعه هستند که از دهیاران و شوراهای اسلامی بخش و روستا در این زمینه همکاری گرفته‌ایم.
 فرماندار هیرمند افزود: بر اساس بخشنامه‌ای که برای آموزش و پرورش ابلاغ شده، مقرر شده دانش‌آموزانی که مادرانشان شناسنامه دارند، در مدارس ثبت‌نام کنند.
گمرکی زاده تصریح کرد: از شوراهای اسلامی روستاها تقاضا داریم که وقایع فوتی داخل روستاها را به موقع به ثبت احوال گزارش داده و همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه بیش از پیش همکاری کنند.
‌نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌های جمهوری اسلامی ایران در برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز 20 ساله، قرار است تصد‌ی‌گری را از دولت بگیرند و اجرائیات را به مردم بسپارند.
عباسعلی نورا گفت: بزرگ‌ترین مشکل در این زمینه هزینه حمل و نقل بوده که ثبت احوال با واگذاری ثبت وقایع به دهیاران این مشکل خانواده‌ها را حل کرده است.
وی بیان داشت: واگذاری وقایع به دهیاران سبب ارتقای حس مسئولیت‌پذیری در آنها می‌شود.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: ثبت نشدن به موقع وقایع زمینه‌ساز بروز بسیاری از مشکلات بعدی خواهد شد.
علی زاهدی‌نیا تصریح کرد: هم‌اکنون در حوزه ولادت، در هشت بیمارستان بزرگ استان نمایندگی ثبت احوال داریم که تاکنون 59 هزار تولد مادر بیمارستان ثبت کرده‌ایم که همه آنها به موقع ثبت شده است.
 وی افزود: در سیستان و بلوچستان 160 هزار دهیار داریم که به آنها ابلاغیه از ثبت احوال داده شده تا نماینده ثبت احوال در روستاها باشند.
وی افزود: ثبت احوال نرم افزاری طراحی کرده است که اطلاعات کل دارندگان شناسنامه بعد از انقلاب را در دست داریم.
 انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول