اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سربیشه:

ثبت دقیق وقایع حیاتی در برنامه‌ریزی آینده موثر است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سربیشه گفت: ثبت دقیق وقایع حیاتی تأثیر بسیار زیادی در برنامه‌ریزی‌های آینده دارد.

ثبت دقیق وقایع حیاتی در برنامه‌ریزی آینده موثر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی شخم‌گر صبح امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان سربیشه اظهار داشت: پایه و اساس برنامه‌ریزی داشتن آمار صحیح است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سربیشه خواستار همکاری و هماهنگی اعضا در ثبت به موقع وقایع چهارگانه حیاتی شد.
وی افزود: با توجه به همجوار بودن شهرستان سربیشه با کشور افغانستان اداره ثبت احوال باید دقت نظر و هوشیاری لازم در ارتباط با سوءاستفاده احتمالی اتباع افغانی از شناسنامه افراد فوت شده برای بهره‌مندی از امکانات و دریافت یارانه داشته باشد.
شخم‌گر ادامه داد: 99 درصد وقایع ولادت و 94 درصد وقایع وفات شهرستان در شش ماه ابتدای سال جاری در موعد مقرر ثبت شدند، افزود: باید فرهنگ‌سازی لازم در زمینه ثبت به موقع وقایع به ویژه در روستاها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، شوراها و دهیاران صورت پذیرد.
رئیس ثبت احوال شهرستان سربیشه نیز با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری تعداد 408 واقعه ولادت در شهرستان رخ داده که 117 واقعه مربوط به نقاط شهری و 291 واقعه مربوط به نقاط روستایی بوده است، افزود: بیشترین بارداری مادران در سنین 15 تا 34 سال اتفاق افتاده است.
علی دهقانی گفت: در همین مدت 115 واقعه وفات اتفاق افتاده که 27 واقعه در نقاط شهری و 88 واقعه در نقاط روستایی رخ داده است که بیشترین آمار مرگ و میر مربوط به سنین بالای 85 سال بوده است.
وی یادآور شد: میزان واقعه ولادت و وفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چشمگیری در این شهرستان نداشته است.
دهقانی به اسامی انتخاب شده برای فرزندان در شش ماه نخست سال 90 اشاره کرد و گفت: در این مدت بیشترین اسامی انتخاب شده برای متولدان پسر به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل و مهدی و برای متولدان دختر فاطمه، فاطمه زهرا و زهرا بوده است.
در این جلسه مصوباتی از جمله لزوم پیگیری تاسیس دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق در مرکز شهرستان، پیگیری تاسیس نمایندگی ثبت احوال بخش مود تصویب شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول