اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین:

خانه‌های بهداشت روستایی وقایع حیاتی را به موقع اطلاع‌رسانی کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار نمین خواستار اعلام به موقع ثبت وقایع حیاتی منطقه به اداره ثبت احوال نمین از سوی خانه‌های بهداشت روستایی و مراکز بهداشتی شهرستان نمین شد.

خانه‌های بهداشت روستایی وقایع حیاتی را به موقع اطلاع‌رسانی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری نمین، سیدتقی دریتیم در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان نمین از ایجاد و راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در بخش عنبران طی یک ماه آینده خبر داد.

وی از عدم اعلام به موقع ثبت وقایع حیاتی منطقه به اداره ثبت احوال نمین از سوی خانه‌های بهداشت روستایی و مرکز بهداشت شهرستان نمین انتقاد کرد و بر دقیق و حساس بودن دهیاران، خانه‌های بهداشت، پزشکی قانونی و مراکز بیمارستان‌ها در اعلام به موقع وقایع حیاتی برای ثبت و ارائه آمار واقعی این رویدادها تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب نمین نیز در این جلسه ابراز داشت: عدم آگاهی برخی از خانوارهای روستایی از پیگرد قانونی دیرکرد ثبت ازدواج، ولادت و فوتی‌ها موجب شده که برخی از این خانواده‌ها به دلیل دریافت یارانه از اعلام به موقع فوت افراد و اعضای خانواده طفره بروند.

علیرضا قادری خواستار اطلاع‌رسانی و توجیه اهالی روستاها از عواقب و برخورد قانونی با این گونه افراد توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها شد.

وی افزود: در مواردی مشاهده می‌شود که برخی از خانواده‌های روستایی تنها به جاری کردن صیغه عقد دایم توسط روحانی محل اکتفا کرده و با گذشت مدت‌ها هنوز نسبت به ثبت ازدواج خود اقدام نمی‌کنند در حالی که این گونه اقدامات از نظر شرعی صحیح، اما غیرقانونی بوده و اطلاع‌رسانی برای روستاییان در این زمینه ضرورت دارد.

رئیس اداره ثبت احوال نمین نیز در این جلسه ابراز داشت: در دو ماه اول سال گذشته 16 مورد طلاق در این شهرستان ثبت شده بود که این رقم در دو ماه سال جاری به هشت مورد کاهش یافته است.

سید رحمان ایمانی در ادامه از افزایش 9.8 درصدی تعداد ازدواج‌های صورت گرفته در این شهرستان در مدت یاد شده خبر داد.

وی گفت: ازدواج‌های انجام شده در دو ماه اول سال گذشته 213 مورد بود که در دو ماه سال جاری به 234 مورد افزایش یافته است.

ایمانی بیان داشت: تعداد وفات‌های اتفاق افتاده در این مدت در شهرستان نمین هم 52 مورد بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 16 درصد کاهش نشان می‌دهد.

این مسئول  استقرار نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان‌های اردبیل و ثبت ولادت بلافاصله پس از تولد در این بیمارستان‌ها را دلیل اصلی کاهش آمار ثبت ولادت در اداره ثبت احوال شهرستان نمین ذکر کرد.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول