اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال گلستان خبر داد:

ثبت وقایع حیاتی در گلستان فراتر از حد انتظار

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال گلستان گفت: ثبت وقایع حیاتی در گلستان فراتر از حد انتظار است.

ثبت وقایع حیاتی در گلستان فراتر از حد انتظار
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیف‌الله ابوترابی در مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: حدود انتظارات برای استان گلستان در ثبت وقایع حیاتی طبق تفاهم نامه 98.8 درصد بود که این رقم به 99 درصد رسید.
وی تصریح کرد: 99 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روزه در استان به ثبت رسید و گلستان در این زمینه پیشتاز بوده است.
مدیر کل ثبت احوال گلستان این پیشرفت را نشانه قانونمند بودن شهروندان عنوان کرد و گفت: کسب این رتبه نشان می‌دهد که مردم وظایف قانونی خود را به نحو شایسته انجام می‌دهند.
ابوترابی خاطرنشان کرد: در صورتی که وقایع حیاتی در مدت تعریف شده انجام نشود با افراد خاطی برخورد و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند که در این صورت متحمل پرداخت جریمه خواهند شد.
وی اضافه کرد: به زودی در گلستان استفاده از خطوط مخابراتی اختصاصی راه‌اندازی می‌شود که در همه شهرها خدمات به صورت آنلاین ارائه می‌شود.
مدیر کل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه اتوماسیون اداری به سیستم MPRS مجهز می‌شوند، افزود: با اجرایی شدن این سیستم، اقدامات ثبتی در شهرستان‌ها تسریع می‌یابد که در آینده‌ای نزدیک شاهد این رویداد مهم در استان خواهیم بود.
ابوترابی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به صورت کامل به همه ایرانیان در اقصی نقاط کشور انجام می‌شود، اذعان داشت: با توجه به اینکه مکان تولد و محل سکونت افراد ممکن است متفاوت باشد برای تسهیل این موضوع، ثبت احوال برنامه‌ای در دستور کار قرار داده که طی آن مسائل مربوط به شخص در محل سکونت انجام می‌گیرد.
مدیرکل ثبت احوال گلستان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با صدا و سیمای گلستان انجام شده است تا مردم در قالب برنامه‌های زنده با حوزه‌های مختلف اجتماعی، انتخاب نام، قوانین و مقررات حوزه هویت آشنا شوند تا در وصول مطالبات شان به ثبت احوال دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول