اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

اهمیت ثبت وقایع حیاتی به مردم اطلاع رسانی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: باید به مردم اهمیت ثبت وقایع حیاتی به نحوی اطلاع رسانی شود که اهمیت ثبت وقایع حیاتی خود را به لحاظ زیر بنای آماری و تصمیم گیری‌های کلان کشور درک کنند.

اهمیت ثبت وقایع حیاتی به مردم اطلاع رسانی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش‌ازظهر امروز در جمع مسئولان ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه سازمان ثبت احوال از جمله سازمان‌هایی است که کم‌ترین شاکی مردمی را در بین دستگاه‌های خدماتی دارد، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال از جمله سازمان‌هایی است که به لحاظ قدمتی که از اسناد مردمی دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با تاکید به اینکه بایگانی کهنه و کاغذی باید همچنان وجود داشته باشد، افزود: بایگانی اسناد کاغذی مردم باید با جلد خوب و در محل مناسب حفظ شود چرا که ارزش این کاغذها به لحاظ درج هویت مردم ما است و گاهی ارزش آن از بسیاری از کتاب‌ها بیشتر است.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌ریزی‌های حکومتی بر مبنای ثبت همین اسناد هویتی است و نگهداری این اسناد باید به روز باشد
.طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه در گذشته مرگ یک نفر بعضی اوقات تا سه چهار سال ثبت نمی‌شد، ادامه داد: باید به مردم به نحوی آگاهی داده شود که اهمیت ثبت وقایع حیاتی خود را به لحاظ زیر بنای آماری درک کنند. باید جدیدترین اطلاعات در مورد وقایع روز به دست مسئولان برای تصمیم گیری‌ها برسد.
وی با بیان اینکه اطلاعات غلط موجب تصمیمات نادرست می‌شود، افزود: بسیاری از این آمارها از سر منشأ ثبت احوال و نیز سایر دستگاه‌های آماری منتشر می‌شود که وقتی دقیق بررسی می‌شود در می‌یابیم که بسیاری از این آمارها نادرست ارائه شده است.
امام جمعه اصفهان نمونه آمارهای نادرست ارائه شده را در مبحث اشتغال دانست و گفت: آمارهای نادرستی در میزان اشتغال به مردم ارائه‌ شده که با واقعیت فاصله زیادی دارد.
وی به این نکته اشاره کرد،که تکیه به آمار صرف و اینکه تا دو سه سال دیگر بیکاری تمام می‌شود، حرف بی اساسی است چراکه با افزایش جمعیت ونیز شغل‌های ناپایدار و یک ساله امکان ندارد بی کار تمام شود و این حرف غیر کارشناسی اس.
طباطبایی‌نژاد به مقایسه جمعیت کشور با 30 ساله گذشته پرداخت و گفت: در این مدت حداقل سالی یک میلیون به جمعیت کشور اضافه شده اما برنامه ریزی‌ها همچنان دقیق انجام نشده چرا که آمار درستی دستمان نیست.
وی به ثبت آمار دقیق و به روز توسط سیستم کامپیوتری اشاره کرد و افزود: آمار هویتی و مکتوب مردم را باید در یک حد مطلوب به طور هم‌زمان با ثبت کامپیوتری نگه داشت که از بین نرفته و خوب نگه داری و نظم داده شود.
امام جمعه اصفهان به یکی از خصوصیات اخلاقی حضرت امام خمینی(ره) و نظم و انضباط ایشان اشاره کرد و  گفت: نظم از مهم‌ترین اموری است که به سایر امور زندگی ترتیب و برنامه‌ریزی دقیق می‌دهد.
وی همچنین در آستانه انتخابات مجلس نهم به روند انتخابات از ابتدای انقلاب تا کنون اشاره کرد و افزود: در امر انتخابات 30 سال پیش شاهد رشد استفاده از شناسنامه‌های افراد فوت شده برای رأی گیری بودیم که خوشبختانه با ثبت وقایع حیاتی مرگ در این مدت تقلب به این روش در انتخابات به حداقل رسیده است.مردم ما سال به سال در مسئله انتخابات متمدن‌تر و عاقل‌تر شده‌اند.
وی انتخابات سال 88 را نمونه بارز این متمدن شدن برشمرد و بر نظارت و سرپرستی نیروهای ثبت احوال در این مورد تأکید کرد.
امام جمعه اصفهان خطاب به مسئولان ثبت احوال توصیه کرد، در امر انتخابات آینده سعی کنید ناظر در همه زمینه‌ها به ویژه تشخیص هویت افراد باشید به نحوی که تشخیص و شناسایی هویت افراد دقیق بررسی و افراد شایسته وارد این عرصه شوند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول