اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی خبر داد

ثبت 100 درصدی وقایع حیاتی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی بر پوشش 100 درصدی ثبت وقایع حیاتی در این استان تاکید کرد.

ثبت 100 درصدی وقایع حیاتی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوطالب شفقت عصر امروز در نشست با رئیس سازمان ثبت ‌احوال اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های مرتبط با ثبت وقایع حیاتی اکنون بیشتر این وقایع به هنگام ثبت می‌شود.

وی با اشاره به رشد این استان نسبت به گذشته در ثبت آمار وقایع حیاتی افزود: البته باید با تلاش‌های بیشتر این میزان به ویژه در بخش ثبت وقایع وفات ارتقا یابد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تحقق این برنامه را منوط به مشارکت شوراهای اسلامی و دهیاران عنوان کرد و گفت: پراکندگی جمعیت روستایی در استان بالا بوده و این سبب شده تا بعضاً آمار ثبت حیاتی به ویژه در وفات‌ها پوشش‌ها کامل نباشد.

وی شمار روستاهای دارای دهیاری در استان را بالا عنوان کرد و افزود: هم اکنون 95 درصد جمعیت روستایی استان دارای دهیاری هستند، از این رو با اطلاع رسانی در این مناطق زمینه ثبت به هنگام وقایع حیاتی محقق می‌شودتحقق خواهد یافت.

شفقت تصریح کرد: باید در حوزه ثبت احوال به نحوی حرکت کنیم که هویت فردی افراد جامعه مورد شناسایی و لحاظ شود.

قائم مقام دادگستری کل خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به فعالیت‌های ثبت احوال استان در کاهش میزان ورودی پرونده‌های اسناد هویتی گفت: خوشبختانه با فعالیت‌های انجام شده در سال‌های اخیر درصد بالایی از میزان ورودی پرونده‌ها کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام مصطفی عبداللهی گفت: دادگستری استان برای رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری در زمینه اسناد سجلی و هویتی شعب ویژه‌ای را پیش‌بینی کرده است.

وی در عین حال بر تقویت واحد حقوقی ثبت احوال و همچنین ارائه مشاوره اسناد هویتی به مردم را مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: این استان طی سه سال گذشته پیشرفت‌های خوبی را در زمینه ثبت به هنگام اسناد هویتی و همچنین اجرای طرح‌ها داشته است.

جعفر گلزاری گفت: خراسان شمالی در ثبت وقایع حیاتی تولد اکنون به مرز پوشش صد درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون تعدادی از کارکنان ثبت‌احوال خراسان شمالی در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌های استان مستقر بوده و به محض تولد نوزاد در حداقل زمان اقدام به صدور شناسنامه می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی همچنین میزان ثبت وقایع وفات در استان را 90 درصد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده این میزان با همکاری دهیاری‌های استان به 99 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول