اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان:

کیفیت گندم تولیدی زنجان از متوسط کشوری بالاست

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت غله استان زنجان گفت: کیفیت گندم استان زنجان بالاتر از متوسط کشوری است.

کیفیت گندم تولیدی زنجان از متوسط کشوری بالاست
پرویز خالقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: گندم یکی از کالاهای مهم استراتژیک در جهان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ذخیره سازی این محصول ارزشمند در استان زنجان بسیار مطلوب است، ادامه داد: استان زنجان در طول سال جاری به هفت استان کشور نیز گندم صادر کرده است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان اضافه کرد: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی فقط 8 هزار تن ظرفیت ذخیره گندم برای استان فراهم شده بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای ذخیره‌ای گندم در استان زنجان به 225 هزار تن فضای استاندارد رسیده است، افزود: همچنین 170 هزار تن فضای موقت نیز در استان زنجان وجود دارد.
خالقی یادآور شد: تا پایان سال 90 و با افتتاح سایر طرح‌های سیلو سازی در استان فضای ذخیره‌ای گندم استان به بیش از 560 هزار تن می‌رسد.
وی اذعان داشت: مقدار فضای مذکور برای ذخیره‌سازی گندم بیش از سه برابر مصرف گندم و 1.5 برابر حداکثر تولید اخیر گندم استان است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان همچنین یادآور شد: گندم تولیدی و ذخیره شده استان از نظر کیفیت از متوسط کشوری بالاتر بوده و گندم کارخانجات آرد سازی موجود در استان از گند­م‌های بومی تامین می‌شود.
وی همچنین یادآور شد: در فصل خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان سال جاری بیش از 94 هزار تن گندم توسط شرکت غله استان زنجان خریداری شده است.
خالقی با اشاره به اینکه در سال‌های پیشین و قبل از هدفمندی یارانه‌ها خرید گندم به شکل انحصاری توسط دولت صورت گرفته و گندم‌های خریداری شده به صورت امانی و به منظور تبدیل آن به آرد در اختیار کارخانجات آرد سازی قرار می‌گرفت، افزود: امسال کارخانجات آرد سازی فعال در استان زنجان نیز اقدام به خرید گندم به صورت مستقیم از کشاورزان کردند.
وی با مناسب ارزیابی کردن کیفیت آرد تولیدی در کارخانجات آرد سازی استان زنجان یادآور شد: آزمایش‌های مربوط به آرد تولیدی کارخانجات توسط مسئولان ذی‌ربط در شرکت غله استان زنجان به صورت مستمر صورت می‌گیرد.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط شرکت غله استان زنجان در راستای ارتقای کیفیت نان تولیدی یادآور شد: آموزش نانوایان یکی از موضوعاتی است که در راستای رسیدن به این هدف صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته یک هزار و هفت کارگر نانوایی مورد آموزش قرار گرفته‌اند، ادامه داد: این تعداد برابر با تحقق 110 درصدی تعهدات شرکت غله استان زنجان در زمینه آموزش نانوایان در طول یک سال گذشته است.
خالقی با بیان اینکه در حال حاضر دوره‌های آموزش مهارت برای کارگران نانوایی به صورت رایگان و با هزینه دولت برگزار می‌شود، یادآور شد: طبق توافقات صورت گرفته بین شرکت غله و اداره کل فنی وحرفه‌ای استان زنجان کارگران نانوایی باید در دوره‌های آموزشی مذکور شرکت کنند.  
وی با اشاره به اینکه نان اهمیت بسیاری در حفظ سلامتی افراد دارد، اضافه کرد: شرکت غله استان زنجان به منظور ارتقای کیفیت این محصول پر ارزش اقدامات متعددی انجام داده و یا در حال انجام است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات شرکت غله استان زنجان در حوزه آرد و نان یادآور شد: برگزاری جلسه‌های مختلف کارشناسی با حوزه‌های مختلف تاثیر گذار در این حوزه از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول