اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان خبر داد

استاندارد بودن آردهای تولیدی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت غله استان زنجان گفت: در حال حاضر آردهای تولیدی کارخانجات استان زنجان در حد استاندارد قرار دارد.

استاندارد بودن آردهای تولیدی در زنجان
پرویز خالقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: شرکت غله استان زنجان در راستای ارتقای کیفیت تولیدی اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی مستمر بر کیفیت آردهای تولیدی در کارخانجات استان زنجان یادآور شد: این آزمایشات در زمینه‌های مختلف از قبیل میزان رطوبت، میزان گلوتن و درصد خاکستر ماده خشک صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه میزان رطوبت استاندارد آردهای تولیدی در کشور 14.2 است، ادامه داد: این میزان در استان زنجان 13.3 یعنی بیشتر از میزان استاندارد است.

وی در ادامه با اشاره به درصد خاکستر موجود در ماده خشک برای آرد سبوس گرفته 0.975  تا 1.050 است، اضافه کرد: همچنین درصد خاکستر استاندارد برای آرد ستاره نیز 0.761 تا 0.801 است.

خالقی اذعان داشت: در حال حاضر آردهای تولیدی در کارخانجات استان زنجان در حد مطلوبی از نظر میزان خاکستر موجود در آنها قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان استاندارد درصد سبوس‌گیری در آردهای تولیدی یادآور شد: میزان استاندارد آردهای سبوس گرفته در این زمینه بین 14.5 تا 15.5 است.

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان همچنین میزان استاندارد سبوس گیری آرد ستاره را نیز 18 تا 20 اعلام کرد و افزود: در حال حاضر آردهای تولیدی در استان زنجان وضعیت خوبی در این زمینه دارند.

وی همچنین با اشاره به آزمایشات صورت گرفته توسط شرکت غله استان زنجان در زمینه میزان گلوتن آردهای تولیدی یادآور شد: آردهای تولیدی در کارخانجات استان زنجان از این نظر مورد بررسی قرار گرفته و در وضعیت مطلوبی نسبت به میزان اعلام شده قرار دارند.

خالقی با بیان اینکه آزمایش‌های ماهانه کمک شایانی به ارتقای کیفیت آرد تولیدی کارخانجات می‌کند، ادامه داد: پس از بررسی‌هایی که از کارخانه‌های آرد‌سازی صورت می‌گیرد، مشاهده می‌شود که روز به روز کیفیت آرد تولیدی این کارخانجات بالاتر می‌رود.

وی یادآور شد: خوشبختانه در چند ماه گذشته مشاهده شده که وضعیت آرد تولیدی کارخانه‌های آردسازی استان به نحو مطلوبی رشد داشته‌‌اند و در حال حاضر نیز کارخانه‌های تولید آرد استان از نظر کیفیت آرد تولیدی در حد متوسط و رو به بالا قرار دارند.

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان در ادامه با اشاره به نظارت بر بحث کنترل کیفیت نان اضافه کرد: در زمینه این موضوع نیز تا کنون اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات شرکت غله استان زنجان در زمینه ارتقای کیفیت نان تولیدی یادآور شد: با آزمایشات صورت گرفته در زمینه PH نان‌های تولیدی در استان دارای وضعیت قابل قبولی است.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول