اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره اوقاف

طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه گچساران آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، کلاس‌های طرح نشاط‌ معنوی در سطح بقاع متبرکه و مساجد گچساران آغاز شده است.

طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه گچساران آغاز شد

الله‌کس نجیبی‌فرد صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در این شهرستان را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی خود قرار داده است.

لزوم تلاش برای تبدیل بقاع متبرکه به پایگاه‌ها و قطب فرهنگی جامعه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به آغاز طرح نشاط معنوی افزود: تلاش در راستای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان(ع) به قطب فرهنگی هر شهر و منطقه، تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی جوانان و نوجوانان و آشنایی هر چه بیشتر آنان با آموزه‌های دینی از جمله اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی در این شهرستان است.

نجیبی‌فرد ترویج اندیشه‌های ناب امام(ره) و مقام معظم رهبری را از دیگر اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی عنوان کرد و با اشاره به برگزاری کلاس‌های این طرح در گچساران گفت: این طرح در شش پایگاه معنوی در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه بی‌بی حکیمه(س)، امامزاده جعفر(ع)، امامزاده سید‌محمد در روستای سرآبیز، امامزاده یحیی(ع) و امامزاده اسماعیل(ع)، امامزاده شاهزاده محمد(ع) در روستای پشه‌کان و مسجد شهیدان گچساران مکان‌های برگزاری کلاس‌های طرح نشاط معنوی در این شهرستان است.

نجیبی‌فرد زمان آغاز کلاس‌های طرح نشاط معنوی را نیمه اول تیر ماه سال جاری عنوان کرد و ابراز داشت: این کلاس‌ها به مدت دو ماه و نیم ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: کلاس‌ها در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود که به صورت میانگین بیش از 30 نفر در هر کلاس حضور دارد.

نجیبی‌فرد با تشریح نحوه برگزاری این کلاس‌ها تصریح کرد: کلاس‌های طرح تعالی معنوی به گونه‌ای طراحی شده است که همسو با استعداد‌ها، توانمندی‌ها و برنامه‌‌های مورد علاقه و پذیرش شرکت‌کنندگان باشد.

وی افزود: این کلاس‌ها در قالب رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال، هندبال، تنیس و نیز فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری کلاس‌ها و مسابقات مذهبی، آموزشی، احکام، قرآن و عقیدتی سیره ائمه معصومین(ع)، اخلاق و مهدویت برگزار می‌شود.

کلاس‌های طرح نشاط معنوی به صورت رایگان برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از برگزاری اردوهای زیارتی در این طرح خبر داد و یادآور شد: بقاع متبرکه امامزاده جعفر(ع) و بی‌بی حکیمه خاتون(س) از جمله مکان‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری اردوهای زیارتی در این طرح است.

نجیبی‌فرد بیان داشت: در راستای برگزاری هر چه بهتر و کیفیت‌بخشی به کلاس‌های این طرح معنوی مذهبی از روحانیون و مبلغان دینی از حوزه علمیه قم دعوت به عمل آمده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دو نفر دانشجو از طرح دانشگاه علوم قرآنی و حدیث نیز برای همکاری در بخش‌های مذهبی و دینی کلاس‌ها اداره اوقاف و امور خیریه را در برگزاری هر چه بهتر این کلاس‌ها همراهی می‌کنند.

نجیبی‌فرد خاطر نشان کرد: هزینه برگزاری این کلاس‌ها از محل اعتبارات فرهنگی بقاع متبرکه تأمین شده و هزینه برگزاری هر کلاس بیش از 15 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه اوقاف هزینه‌ای از شرکت‌کنندگان در کلاس‌ها دریافت نمی‌کند افزود: کلاس‌های طرح نشاط معنوی اداره اوقاف و امور خیریه گچساران به صورت رایگان برگزار می‌شود و هدایایی نیز در راستای ایجاد انگیزه و شاداب‌سازی این کلاس‌ها به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول