اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

امام کاظم(ع) پیام‌رسان سیره عملی و علمی جدش بود

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: موسی بن جعفر(ع) هرگز در برابر خلفا سر تسلیم فرود نیاورد، بلکه با مقاومت و پایداری عزتمندانه در زندان، پیام‌رسان سیره علمی و عملی اجداد طاهرش بود.

امام کاظم(ع) پیام‌رسان سیره عملی و علمی جدش بود

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: موقعیت خاصی در دوران پیشوای هفتم شیعیان به وجود آمد و این امام بزرگوار در تهدید و شکنجه بود.

وی خاطر نشان کرد: حکام ستمگر و زورمدار در عصر حیات طیبه امام موسی کاظم(ع) سعی داشتند تا ارتباط امت اسلام با امام را قطع کنند و از محور امامت و ولایت فاصله بگیرند و با تبعید و خفقان می‌خواستند مردم مسئله امامت و رهبری جامعه اسلامی را فراموش کنند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: موسی بن جعفر(ع) شاگردانی را که امام صادق(ع) تربیت کرده بود به عنوان وکلا در بین امت اسلام قرار داد تا با ایجاد شبکه وکالتی پیوند بین امام و امت برقرار شود.

وی با بیان اینکه حیات امام موسی کاظم(ع) سبب استمرار حیات طیبه امت اسلام شد گفت: موسی بن جعفر(ع) هرگز در برابر خلفا سر تسلیم فرود نیاورد، بلکه با مقاومت و پایداری عزتمندانه در زندان، پیام‌رسان سیره علمی و عملی اجداد طاهرش بود.

رضوی‌مهر خاطر نشان کرد: امام موسی کاظم(ع) با سیره پدرش امام صادق(ع) سعی داشت تا علم فقاهت، تفسیر قرآن و کلام را مانند سپری قوی قرار داده تا بتواند پاسخگویی شبهات اعتقادی از ناحیه دشمن باشد.

وی با بیان اینکه زندانی کردن موسی بن جعفر(ع) بر صبوری و مظلومیت شیعه دلالت دارد گفت: دوران این امام دوران دشوار، حساس و حائز اهمیت برای مسلمانان است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: شاگردان این امام بزرگوار به عنوان هسته‌های اولیه احکام فقه، عقاید و اخلاق و امور اجتماعی را از امام دریافت کرده و جامعه را به کلام این امام بزرگوار معطر کردند.

وی عنوان داشت: موسی بن جعفر(ع) کلید همه گشایش‌ها را صبر می‌داند، بنابراین باید با صبر و حوصله علاوه بر درک یکدیگر میدان گفتمان و گفت‌وگو را گشوده و همه افراد با درس‌آموزی از این امام بزرگوار، اهداف عالی اسلام را دنبال کنند.

رضوی‌مهر با تاکید بر درس‌آموزی از الگوهای مثال‌زدنی مانند امام موسی کاظم(ع) گفت: اگر چه جسم پیشوای هفتم شیعیان در زندان محصور شد، ولی هرگز نتوانستند از افکار بلند آن امام که مانند اشعه خورشید همه امت اسلام از آن تغذیه معنوی و فکری می‌کردند، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول