اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین:

مردم قیروکارزین ‌پیشتاز ‌وقف در استان فارس هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین گفت:‌ مردم قیروکارزین ‌پیشتاز ‌وقف در استان فارس هستند.

مردم قیروکارزین ‌پیشتاز ‌وقف در استان فارس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قیرزوکارزین، حجت‌الاسلام روح‌الله مقصودی در همایشی که به مناسبت اعیاد مبعث و نیمه شعبان با حضور امام جمعه و فرماندار قیروکارزین، فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین، روسای ادارات و هیئت امنا و خادمان مساجد این شهرستان همراه بود، اظهار داشت: بعثت پیامبر از بزرگترین و مهم‌ترین رویدادهای حیات بشر است و در شرایطی اتفاق افتاد که ظلم، فساد، تاریکی و گمراهی بر سراسر جهان حاکم بود.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) پیش از بعثت نیز پاک و از تربیت الهی برخوردار بود، اضافه کرد: خداوند با این بعثت بر بشر منت نهاد و او را به سوی روشنی و کمال هدایت کرد هر چند هنوز عده‌ای در گمراهی و جهالت به سر می‌برند.

مقصودی با اشاره به اینکه وضعیت فیزیکی مساجد باید زیبا و در خور نام آن باشد، ابراز داشت: در قیروکارزین 105 مسجد و حسینیه وجود دارد که تا امروز بیش از 300 نفر از هیئت امنای این مساجد حکم خود را دریافت کرده‌اند و 35 خادم نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفته و بیمه سایر خادمان مساجد نیز در دست اقدام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین ادامه داد: مساجد باید از خانه ما آبادتر باشند چرا که کمال و سعادت از مساجد آغاز می‌شود و نقش هیئت امنا و خادمان مساجد در این راستا پررنگ است.

این مقام مسئول بیان داشت: قیروکارزین میزبان 40 امام‌زاده واجب‌التعظیم است که مایه خیر و برکت برای این شهرستان هستند و اقدامات لازم برای مرمت و احیای آن‌ها در دست اقدام است.

مقصودی از مشارکت خوب مردم قیروکارزین در امر وقف تشکر کرد و گفت: مردم خداجو و با ایمان این شهرستان در سه ماه نخست امسال با هفت مورد وقف به ارزش بیش از یک‌میلیارد ریال پیشتاز اوقاف در استان فارس است.

در پایان این مراسم به 60 نفر که شامل خادمان افتخاری مساجد، هئیت امنای برتر مساجد، میزبانان مبلغان اعزامی، مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد و هیئت‌های مذهبی بودند، لوح سپاس و هدایایی از طرف اداره اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی قیروکارزین اهدا شد.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول